افتتاح خط 4 کارگاه احیای « فایرا »

17:40 - 1400/01/17
طرح توسعه و بهینه‌سازی خط 4 کارگاه احیای آلومینیوم ایران به بهره‌برداری رسید. این خط تولید با اعتبار 3 میلیارد تومان در راستای صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف انرژی و مواد اولیه و افزایش 10 درصدی تولید به سرانجام رسید.

ایرالکو در یکسال‌گذشته با 1300 میلیارد تومان بدهی و 280 میلیارد تومان زیان‌دهی ذیل ماده 141 قانون تجارت بود. با تغییر مدیریتی و تغییر رویکرد سیاست‌گذاری در شرایطی که خط چهارم تولید آلومینیوم ایران به ‌دلیل فرسودگی تجهیزات تعطیل شده بود، بهینه‌سازی‌ها آغاز شد. به گفته بهمن اخوان؛ مدیرعامل ایرالکو در نتیجه اقدام‌های چند ماه گذشته افتتاح کارگاه تولید 50 هزار تنی بیلت در اردیبهشت و راه‌اندازی خط 4 انجام شد.

به گفته اخوان بهینه‌سازی این خط تولید با اعتبار 3 میلیارد تومان به پایان رسید و با انجام آن صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف انرژی و مواد اولیه حاصل می‌شود و به سبب آن تولید آلومینیوم در ایرالکو نیز 10 درصد افزایش می‌یابد. برای بهسازی و راه‌اندازی خط 4 از محل بستانکاری‌هایی تامین اعتبار شد که ضمانتی بابت بازپرداخت آن‌ها داده نشده بود ولی با پیگیری قاطعانه طلب وصول و هزینه خط 4 شد. این مقام مسئول ابراز امیدواری می‌کند: هر چه زودتر شاهد اصلاح خط 5 این کارگاه نیز باشند.

ایرالکو با افزایش سرمایه 765 درصدی که انجام داد، اکنون از ذیل ماده 141 خارج شده و قرار است نماد آن در بورس با هماهنگی‌های شرکت و سازمان بورس و اوراق بهادار به زودی بازگشایی شود.