ترمز نفت زیر پای اوپک

17:29 - 1400/01/17
در پی افزایش تقاضا برای نفت خام، قیمت نفت وست تگزاس از شب گذشته بار دیگر پس دو ماه به سطوح بالاتر از 50 دلار بازگشته اما روند افزایش عرضه از سوی اوپک سیر صعودی قیمت را در روز جاری محدود کرده است.
ترمز نفت زیر پای اوپک

روند افزایش تقاضا برای بنزین در ایالات متحده کماکان ادامه داشته و همین امر نیز منجر به کاهش ذخایر تجاری این کشور شده است. هم اکنون سطح ذخایر نسبت اوج سالانه یعنی اواخر ماه مارس افتی 10 درصدی را منعکس می‌کند که عمده این کاهش نیز در فصل تابستان و به تبع رشد تقاضا برای سوخت از سوی بخش حمل و نقل رخ داده است.

با این وجود اعلام خبر افزایش بیش از پیش سطح تولید اوپک در ماه جولای روند صعودی قیمت نفت در روز سه شنبه را محدود کرده است. رویترز شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که براساس مطالعه صورت گرفته از این موسسه، سطح تولید نفت اوپک به تبع افزایش ملموس میزان عرضه از سوی لیبی در ماه جولای رشدی 90 هزار بشکه‌ای را تجربه کرده و به 32/85 میلیون بشکه در روز رسیده که این رقم بالاترین رکورد ماهانه تولید در سال 2017 به حساب می‌آید.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با افزایشی جزئی به 52/78 دلار رسیده است و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه سپتامبر همین وضعیت را تجربه کرده و در سطح 50/26 دلار قرار گرفته است.