دلیل تاخیر تحویل ریل « ذوب »

17:26 - 1400/01/17
معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن با اعلام علت تاخیر در تحویل ریل ملی به راه‌آهن، از تحویل ۱۰۰ هزار تن ریل ملی به وزارت راه تا پایان امسال خبر داد.

احسان دشتیانه، دلیل تاخیر در تحویل ریل ملی به راه‌آهن را مشکلات ضمانت‌نامه‌ها عنوان کرد و به «تسنیم» می‌گوید: قرارداد ذوب آهن با شرکت راه‌آهن به صورت ارزی بود که آن را به ریالی تبدیل کرده‌ایم. همچنین در ضمانت‌نامه‌ها هم مشکلاتی بوجود آمد که برای حل آن احتیاج به زمان داشتیم.

در ماه جاری بازرسان راه‌آهن به ذوب‌آهن آمده و به نظر می‌رسد روند تولید ریل ملی آغاز خواهد شد. البته پیش از این نیز ذوب‌آهن به صورت آزمایشی 3 هزار تن ریل برای مصارف داخلی خود تولید کرده بود.

«ذوب» تا پایان سال جاری 40 هزار تن ریل مورد نیاز راه‌آهن را تحویل خواهد داد و قرار است 40 هزار تن ریل نیز برای شرکت ساخت و توسعه زیربنایی تولید شود. در مجموع ذوب‌آهن تا پایان امسال 100 هزار تن ریل تولید و در اختیار وزارت راه قرار خواهد داد.

معاون بازاریابی ذوب آهن از دولت درخواست کرده در قراردادهای بعدی بودجه نقدی را برای وزارت راه در نظر بگیرد تا خرید ریل‌ها به صورت نقدی انجام شود. ذوب آهن در حال حاضر برای گشایش فاینانس داخلی با مشکلات متعددی روبه‌رو است که در این رابطه نیز باید اقدام‌های لازم انجام شود.