صعود مجدد قیمت فولاد در شانگهای

17:20 - 1400/01/17
پس از تزلزل مختصر قیمت محصولات فولادی در معاملات صبح امروز بازار آتی شانگهای، این محصولات در ظهر چهارشنبه بار دیگر به مدار صعود بازگشتند. تحولات کلان اقتصادی چین و افزایش قیمت زغال کک شو و سنگ آهن نیز در رشد قیمت ها تاثیرگذار بوده است.
صعود مجدد قیمت فولاد در شانگهای

پس از رشد مناسب قیمت‌ها در روز گذشته به تبع انتشار خبر مربوط به تصمیم کمیته سیاسی حزب کمونیست چین مبنی بر اجرای سیاست‌های فعال مالی در نیمه دوم سال جاری، سرمایه گذران در صبح امروز دست به کار بستن موقعیت‌های معاملاتی به منظور شناسایی سود شدند اما این روند چندان دوام نیاورد و بار دیگر رونق نسبی بر قراردادهای آتی محصولات فولادی حاکم شد.

علاوه بر اخبار کلان اقتصادی، ادامه روند رو به رشد قیمت نهاده‌های تولید فولاد از جمله زغال کک شو و سنگ آهن نیز در افزایش قیمتها تاثیرگذار بود. بر اساس گزارش متال بولتن زغال کک شو  گرید پریمیوم در قراردادهای فوب استرالیا به 176دلار رسیده و شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد نیز در قراردادهای سی اف ار کینگدائو چین در سطح 69/48 دلار قرار گرفته است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی 4 دلاری به 539 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه به همین میزان گران شد و قیمت 529 دلار را تجربه کرد.