مذاکره سایپا برای تولید خودروی برقی

17:16 - 1400/01/17
سایپا در برنامه میان مدت تولید خودروهای برقی از جمله تیبا را در دستور کار دارد و در این میان البته بعد از مذاکره با شهرداری تهران منتظر پاسخ طرف خارجی و آماده شدن زیرساخت‌ها در کشور است.

برنامه میان مدت سایپا

سایپا در برنامه میان مدت خود تولید خودروهای برقی از جمله تیبا را در دستور کار قرار داده و در این زمینه با شرکتی که توسعه دهنده پلتفرم‌های برقی است در حال مذاکره است اما ایران از نظر تامین زیرساخت خودروهای برقی با مشکل مواجه است، به همین دلیل محسن صالحی‌نیا؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از در دست تصویب بودن آیین نامه‌ای در دولت در خصوص تامین زیرساخت‌های لازم برای این کار خبر داد. بنابراین در این آیین نامه نقش وزارت نیرو، شیوه‌های شارژ خودروها و وظایف مراجعی نظیر وزارت کشور که باید در تامین زیرساخت‌ها همکاری کند، همچنین چگونگی تامین قطعات، تعرفه‌های حقوق ورودی دیده شده است.

مذاکره با شهرداری

مهدی جمالی؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز با اشاره به انجام آزمایش‌های تیبای برقی در خارج از کشور در این باره می‌گوید: به طور قطع آزمایش این خودرو کاری سخت است که طرف خارجی باید به گروه سایپا پاسخ دهد و به محض دریافت پاسخ در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد. به گفته وی در تهران مذاکره‌های خوبی با شهرداری در این خصوص انجام شده است. سایپا اعلام کرده وقتی از عرضه این خودرو مطمئن شود، آن گاه از دولت و زیرمجموعه‌های مرتبط می‌خواهد به طراحی و تامین زیرساخت‌های لازم بپردازد.