تداوم روند مبهم قیمت در بازار متانول

17:12 - 1400/01/17
متانول در بازارهای آسیایی این هفته نیز روند قیمت مبهی را پشت سر گذاشت. نوسان قیمت در روزهای معاملاتی اخیر ملموس‌تر از هفته‌ گذشته بود اما در نهایت افزایش یا کاهش قابل توجهی در روند هفتگی قیمت این محصول به ثبت نرسید.
تداوم روند مبهم قیمت در بازار متانول

پلاتس: در بازار داخلی چین قیمت متانول سیری صعودی را در روز پنج شنبه تجربه کرد و به 2500 یوان رسید اما در روز جمعه شاهد افت 50 یوانی این محصول بودیم. به تبع این امر در بازار واراتی نیز قیمت تا 286 دلار بالا رفت اما در پایان هفته این میزان رشد قیمت به صورت کامل خنثی شد. همین روند قیمت را در معاملات آتی بازار ژنگژو شاهد بودیم. فعالان بازار نوسان قیمت اخیر را بیشتر ناشی از فعالیت‌های معامله‌گران ارزیابی کرده و تغییرات عرضه و تقاضا را در این میان دخیل نمی‌دانند.

در جنوب شرق آسیا نیز رشد قیمت مختصری در این هفته به ثبت رسید اما سطح فعالیت‌ها پایین بود. خریدارن متانول در این منطقه منتظر اعلام قیمت‌های پیشنهادی فروش از سوی تولید‌کنندگان برای ماه آگوست هستند و همین امر نیز به افت میزان فعالیت در بازار منجر شده است.

همچنین در بازار هند  به تبع مشخص نبودن نتایج اجرای قانون مالیان بر کالاها و خدمات و همچنین بالا رفتن سطح موجودی انبار در سواحل غربی این کشور، فعالیت اندکی را در بازار هفته شاهد بودیم.

بر این اساس قیمت هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین بدون تغییری ملموس در این هفته در سطح 281 دلار تثبیت شد. در این میان شاهد کاهش 10 یوانی قیمت در بازار داخلی چین بودیم. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی 2 دلاری، قیمت 282 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت 3 دلار پایین آمد و این محصول در سطح 290 دلار معامله شد. در بازار هند نیز متانول یک دلار رشد کرد و به 243 دلار رسید.