نوسانات دلار پس از شکست لغو قانون اوباماکر

17:10 - 1400/01/17
پس از افت ملموس شاخص دلار در شب گذشته به تبع شکست جمهوری خواهان در لغو قانون اوباماکر در سنای این کشور این نماگر در معاملات روز چهارشنبه به مدار صعود بازگشته است. روند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی از مهم‌ترین دلیلایل کاهش فشار بر دلار به حساب می آید
نوسانات دلار پس از شکست لغو قانون اوباماکر

پس از اینکه در شب دوشنبه مشخص شد که رهبر جمهوری خواهان سنای آمریکا از حمایت کافی برای تصویب طرح تغییرات اساسی در قانون بهداشت و درمان اوباما موسوم به اوباماکر در میان سناتورها برخوردار نیست، وی در اقدامی رادیکال درخواست کرد که موضوع لغو این قانون در اویل هفته آینده به رای‌گیری گذاشته شود. اما با اعلام مخالف سه نماینده جمهوری خواه با این موضوع، لغو قانون اوباماکر تقریبا مسیری غیر ممکن را در پیش گرفت. این موضوع نگرانی‌های جدی در زمینه محل تامین هزینه‌های طرح کاهش مالیات‌های دولت ترامپ ایجاد و همین امر نیز فشار ملموسی را بر دلار وارد کرد.

بدین ترتیب شاخص دلار با رسیدن به 94/6 واحد به پایین‌ترین سطح از اواخر آگوست سال گذشته تاکنون رسید. ارزش یورو در بالاترین سطح 14 ماه اخیر خود در برابر دلار قرار گرفت و دلار استرالیا نیز بیشترین ارزش خود را در برابر این ارز در دو سال اخر تجربه کرد.

با این وجود در صبح امروز به تبع نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران  بر روی جفت ارزهای اصلی و شناسایی سود حاصل از صعود ارزهای مطرح در برابر دلار، شاخص مذکور توانست کمی از زیر فشار خلاصی یابد.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده در صبح امروز با رشدی 0/2 درصدی در سطح 94/8 واحد قرار گرفته است.