همکاری «خودرو» با خودروساز اسپانیایی

17:10 - 1400/01/17
«سرناتو» یکی از برگترین خودروسازان اسپانیا که نماینده بیش از هزار تولید کننده و تامین کننده 17 خودروسازی در این کشور است، در بازدید گروهی از گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده: در سه عرصه توسعه محصول، صنعتی‌سازی و دانش محور آماده همکاری با خودروساز ایرانی است.
همکاری «خودرو» با خودروساز اسپانیایی

 صنعت خودرو اسپانیا در رده دوم اروپا و رتبه هشتم قرار دارد و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اسپانیا موسوم به «سرناتو» با یک هزار عضو نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کند. مدیرعامل سرناتو به همراه هیاتی از منتخبین این انجمن با سفر به ایران و نشست مشترک با قطعه‌سازان رنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را مورد ارزیابی قرار دادند. در این نشست یک روزه با بازدید هیات اسپانیایی از خطوط تولید ایران خودرو دنبال شد. سرناتو اعلام کرده است: به عنوان نماینده بیش از هزار تولید کننده و تامین کننده 17خودروساز اسپانیا آماده همکاری با بزرگترین خودروساز ایران است.

بنا بر اعلام ایران خودرو، پروژه های توسعه محصول، صنعتی سازی و دانش محور اصلی‌ترین حوزه‌های همکاری سازندگان ایرانی و اسپانیایی هستند. مجید سلیمی؛ مدیر همکاری‎های بین المللی ایران خودرو در این باره به «ایکوپرس» می‌گوید: هدف ایران خودرو تولید 1.8 میلیون خودرو تا سال 2025 است و برای رسیدن به این هدف، برنامه‌های استرات‍ژیک را در فاز نهایی به طراحی و توسعه پلتفرم‌های جدید، تنوع در سبد محصول‌ها و همکاری در قالب جوینت ونچر در زمینه‌های مختلف با شرکای مختلف فرانسوی و اسپانیایی اختصاص داده است.