توقف روند رشد قیمت فولاد در شانگهای

روند رو به رشد قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای سرانجام متوقف شد و قیمت این محصولات افت مختصری را تجربه کرد. پس از رشد مناسب قیمت‌ها در روز گذشته و ادامه این روند در صبح امروز، سرانجام سرمایه‌گذاران دست به کار شناسایی سود شده و همین امر نیز فشار مختصری را بر معاملات وارد کرده است.

از روز گذشته و به تبع انتشار گزارش‌های اقتصادی مثبتی همچون رشد 10/2 درصدی قیمت مسکن چین در ماه گذشته و افزایش بیش از 8 درصد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن این کشور در نیمه ابتدایی سال 2017 میلادی و همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی در فصل دوم سال جاری میلادی به میزان 6/9 درصد و بالا رفتن سطح تولیدات صنعتی این کشور در ماه ژوئن به میزان 7/6 درصد، روند رو به رشد اخیر قیمت فولاد در چین قوت گرفت.

این روند در صبح امروز نیز ادامه یافت اما در ادامه کار شاهد بودیم که سرمایه‌گذاران دست به کار بستن موقعیت‌های معاملاتی به منظور شناسایی سود شده و همین امر نیز فشار نه چندان ملموسی را بر قیمت محصولات فولادی وارد کرده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با افتی 3 دلاری به 540 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه 4 دلار ارزان شد و قیمت 530 دلار را تجربه کرد.

 

Submitted by admin on