صعود فلزات‌پایه به‌لطف درخشش اقتصاد چین

17:06 - 1400/01/17
با انتشار آمار فراتر از انتظار در زمینه تولید ناخالص داخلی، تولیدات صنعتی و سطح خرده فروشی چین، بار دیگر رونق مناسبی بر معاملات بازار فلزات پایه حاکم شد. در معاملات شانگهای، سرب با بیشترین میزان افزایش قیمت مواجه شد و فلز روی نیز بهترین عملکرد را در معاملات لندن به ثبت رساند.
 صعود فلزات‌پایه به‌لطف درخشش اقتصاد چین

اداره آمار ملی چین در جدید‌ترین گزارش خود اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی این کشور در فصل دوم سال جاری میلادی با نرخ رشدی برابر با 6.9 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. نرخ رشد نسبت به فصل ابتدایی سال نیز بیش از 1.7 درصد بوده است.

در عین حال تولیدات صنعتی دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه گذشته میلادی رشدی 7.6 درصدی را در مقایسه با مدت ژوئن سال 2016 پشت سر گذاشت. نرخ رشد سالانه خرده فروشی ماه گذشته چین نیز در سطح 11 درصد بوده است.

با انتشار این اخبار بار دیگر امیدواری برای بهبود بیش از پیش سطح تقاضا برای فلزات پایه از سوی چین تقویت شده و همین امر نیز معاملات این محصول‌ها را رونق بخشیده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی یک درصدی در سطح 5986 دلار به ازای هر تن قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0.6 درصدی در سطح 1935 دلار به ازای هر تن معامله می‌شود. سرب با رشد 0.4 درصدی در سطح 2328 دلار به ازای هر تن قرار گرفت و قیمت فلز روی در این میان 1.8 درصد بالا رفته و در سطح 2836 دلار به ازای هر تن گزارش می‌شود.   

تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای، مس به میزان 1.3 درصد گران شده شده و آلومینیوم نیز افزایش قیمتی به میزان 0.7 درصد را تجربه کرد. سرب 1.6 درصد رشد کرد و در این میان فلز روی افزایش قیمت یک درصدی را به ثبت رساند.