معاملات کم‌رمق متانول در بازارهای آسیایی

16:59 - 1400/01/17
متانول هفته نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت و در بسیاری از بازارهای آسیایی شاهد ثبات قیمت این محصول بودیم. در این میان به تبع کاهش قیمت در بازار داخلی چین، افت قیمت مختصری در بازار وارداتی این کشور تجربه شد.
معاملات کم‌رمق متانول در بازارهای آسیایی

پلاتس: در بازار داخلی چین قیمت متانول در این هفته 20 یوان پایین آمد و به 2460 یوان رسید که این رقم برابر با 284 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. ‌این امر به افت مختصر قیمت در بازار وارداتی چین منجر شد.

در مقابل شاهد رشد قیمت در بازار جنوب شرق آسیا بودیم. این روند در حالی رخ داد که با رفع نقص فنی در واحد تولید متانول شرکت پتروناس در Labuan، این واحد در اوسط هفته به مدار تولید بازگشت. در بازار کره جنوبی و هند نیز معاملات کم رمقی را در این هفته شاهد بودیم امری که تغییر ملموسی را در قیمت متانول پدید  نیاورد.

بر این اساس قیمت هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 2 دلاری در این هفته به 281 دلار رسید. در این میان شاهد کاهش 20 یوانی قیمت در بازار داخلی چین بودیم. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی 3 دلاری، قیمت 280 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت تغییر ملموسی نکرد و این محصول در سطح 293 دلار معامله شد. در بازار هند نیز همین وضعیت حاکم بود و این محصول به 242 دلار رسید.