معاملات پرنوسان فلزات پایه

16:54 - 1400/01/17
معاملات فلزات پایه در لندن روندی پرنوسان را تجربه می کند و در معاملات شانگهای نیز شاهد ریزش قیمت آلومینیوم هستیم. در این روزها تغییر بنیادی قابل ملاحظه ای در بازار فلزات پایه مشاهده نمی شود و تنها می توان انتشار خبر اعتصاب کارگری در یکی دیگر از معادن مس شیلی را به عنوان خبر تاثیرگذار در این بازار معرفی کرد.
معاملات پرنوسان فلزات پایه

امروز قیمت آلومینیوم در بازار آتی شانگهای بیش از یک درصد پایین آمد و دیگرمحصولات معاملاتی این بازار روندی روبه رشد را تجربه کردند. معامله گران بازار شانگهای معتقدند در غیاب اخباری جدید در زمینه محدودیت دولتی تولید آلومینیوم در چین، معاملات این محصول تحت تسلط چارتیست ها بوده و با نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت 15 هزار یوان شاهد بازگشت قیمت به سطوح پایین تر هستیم.

مهمترین خبر در بازار مس نیز مربوط به اعتصاب‌ کارگری در معدن Zaldívar می شود. روز گذشته اتحادیه کارگری معدن Zaldívar شیلی اعلام کرد که این اتحادیه به جدیدترین پیشنهاد قرارداد کاری شرکت Antofagasta پاسخ منفی داده و تصمیم به برگزاری اعتصاب گرفته‌ است. در صورت عدم خواست این شرکت برای میانجگری دولت شیلی ، اعتصاب رسمی کارگران از  شش روز دیگر آغاز خواهد شد. انتشار این خبر به معاملات مس در روز سه شنبه رونق نسبی بخشید اما با توجه به ظرفیت تولید 110 هزار تنی معدن مذکور، حمایت قوی از قیمت شکل نگرفت.

در عین حال رشد 0/17 درصدی شاخص دلار در روز جاری نیز فشار نسبی را بر معاملات فلزات پایه در لندن در ساعات پیشین پدید آورد اما رفته رفته شاهد بهبود معاملات بودیم. در معاملات صبح امروز قیمت ها به دفعات میان محدوده مثبت و منفی نوسان کرده اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/18 درصدی در سطح 5842 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/25 درصدی در سطح 1902 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/3 درصدی در سطح 2325 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان 0/2 درصد بالا رفته و در سطح 2782 دلار گزارش می‌شود.      

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان 0/1 درصد گران شده شده اما آلومینیوم کاهش قیمت 1/6 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان 0/9 درصد رشد کرده و در این میان روی افزایش قیمتی مختصر را به ثبت رسانده است.