افت 3 درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

16:48 - 1400/01/17
پس از جهش 15 درصدی سنگ آهن در هفته گذشته، این محصول با اصلاح قیمت مواجه شد و شاهد کاهش بیش از سه درصدی قیمت در هفته اخیر بودیم. معاملات نقدی سنگ آهن در این هفته به صورت کامل متاثر از نوسان قیمت محصولات فولادی در بازار چین بود و تزلزل قیمت فولاد  در بسیاری از جلسات معاملاتی این هفته به افت قیمت سنگ آهن منجر شد.
افت 3 درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

با شروع معاملات این هفته در بازار نقدی سنگ آهن شاهد ادامه روند قوی تقاضا برای این محصول بودیم امری که به رونق معاملات در اوایل روز دوشنبه منجر شد اما در ادامه کار سیر رو به رشد عرضه دریایی این محصول باعث ایجاد فشار مختصری بر قیمت ها شد.

 در ادامه هفته با تزلزل قیمت محصولات فولادی در روز سه شنبه در بازار آتی شانگهای، معاملات سنگ آهن نیز روندی آرام تر را به خود دید و قیمت در این روز به زیر 64 دلار در هر تن رسید. در روز چهارشنبه با آرام تر شدن فضای معاملات آتی محصولات فولادی، بازار سنگ آهن نیز روز کم نوسانی را پشت سر گذاشت.

در روز  پنج شنبه به تبع سقوط قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای قیمت سنگ آهن در بازار نقدی افت قابل ملاحظه 1/3 دلاری را تجربه کرد. هر چند شاهد بهبود معاملات فولاد در جلسه ظهر بازار شانگهای بودیم اما فضای نا اطمینانی شکل گرفته در بازار سنگ آهن پابرجا ماند. سرانجام  در روز جمعه با احیای معاملات آتی فولاد بار دیگر رونق به بازار سنگ آهن بازگشت  و بخشی از افت قیمت روز پیشین خنثی شد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی به میزان 84 سنت به 62/8 دلار رسید و بدین ترتیب کاهش قیمتی به میزان 3/3  درصد را در هفته  اخیر تجربه کرد.