در پی انتشار گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی چین رخ داد

تزلزل فلزات پایه در معاملات چهارشنبه

16:45 - 1400/01/17
معاملات فلزات پایه در روز چهارشنبه روندی متزلزل را به خود می بیند و شاهد ورود این محصولات در لندن به محدوده منفی هستیم. در شانگهای نیز قیمت ها سیری نزولی را در صبح امروز تجربه کردند اما در جلسه معاملاتی ظهر اوضاع کمی بهتر شد. انتشار گزارشی نه چندان امیدوارکننده از اقتصاد چین علت اصلی تزلزل معاملات امروز به حساب می آید.
تزلزل فلزات پایه در معاملات چهارشنبه

امروز موسسه Caixin در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید خدماتی چین در ماه ژوئن به رقم 51/6 واحد رسیده است. پایین تر بودن این رقم از پیش بینی ها نگرانی هایی را نسبت به پایداری رشد اقتصاد چین ایجاد کرد و فضای معاملات فلزات را منفی ساخت. اما از آنجایی که بالاتر بودن رقم این شاخص از 50 واحد نشان دهنده توسعه بخش خدمات چین به حساب می آید، فضای منفی ایجاد شده  در شانگهای رفته رفته کمی بهبود پیدا کرد

در عین حال ورود مجدد شاخص دلار به محدوده منفی در معاملات صبح امروز کمی تقاضای فلزات را بالا برد. شاخص دلار پس از رشد ابتدای هفته نتوانسته به سیر صعودی خود ادامه دهد و همین امر نیز بر تحریک تقاضا برای فلزات تاثیرگذار بوده است.  در این میان شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران کماکان در حال ایجاد فشار بر قیمت فلزات است

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی مختصر در سطح 5886 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی جزئی در سطح 1928 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/5 درصدی در سطح 2273 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان به میزان 0/6 پایین آمده و در سطح 2776 دلار گزارش می‌شود.      

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان مختصری گران شده و آلومینیوم نیز رشد قیمتی به میزان 0/7 درصد را تجربه کرده است. روی به میزان 0/5 درصد رشد کرده اما در این میان سرب کاهش قیمتی 1/7 درصدی را به ثبت رسانده است.