ورود فلزات پایه به فاز اصلاح قیمت

16:43 - 1400/01/17
پس از تزلزل قیمت مس در معاملات روز گذشته، دیگر محصولات معاملاتی بازار فلزات پایه نیز وارد فاز اصلاح قیمت شدند و شاهد افت نسبتا ملموس قیمت این محصولات در روز سه شنبه هستیم. رشد ارزش دلار در کنار فرآیند شناسایی سود از جمله دلایل ایجاد فشار بر بازار فلزات پایه به حساب می آید.
ورود فلزات پایه به فاز اصلاح قیمت

دیروز خبر رسید که موجودی انبار مس در انبارهای بازار فلزات لندن رشد قابل ملاحظه ای به میزان 11 درصد را تجربه کرده است. همین خبر کافی بود تا رالی اخیر قیمت مس را مختل کند.

در ادامه کار شاهد بودیم که به تبع انتشار گزارش بهتر از انتشار شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده از سوی انستیتوی مدیریت عرضه (ISM) شاخص دلار ایالات متحده توانست رشدی 0/6 درصدی را تجربه کند. با وجود ثبات نسبی این شاخص در معاملات صبح امروز، تاثیر رشد قابل ملاحظه شب گذشته بر بازار فلزات پایه در رو جاری کاملا نمایان است و همین امر نیز بر قیمت محصولات معاملاتی این بازار فشار ملموسی را وارد کرده است.

همچنین بسیاری از سفته بازان در بازار فلزات قیمتی پس از صعود ملموس قیمت در هفته های دست به کار بستن موقعیت های معاملاتی  و شناسایی سود در روز جاری شده اند که این امر نیز در افت قیمت ها موثر بوده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/6 درصدی در سطح 5876 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/4 درصدی در سطح 1922 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی یک درصدی در سطح 2307 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان به همین میزان پایین آمده و در سطح 2778 دلار گزارش می‌شود.       

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان یک درصد ارزان شده و آلومینیوم نیز افت قیمت مختصری را تجربه کرده است. سرب به میزان 0/9 درصد افت کرده اما در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 0/6 درصد را به ثبت رسانده است.