جدیدترین تحولات بازار جهانی ارز

16:43 - 1400/01/17
با از سرگیری معاملات ارز در بازارهای آسیایی ارزش دلار ایالات متحده افت نسبتا ملموسی را در برابر ین ژاپن به تبع آزمایش موشکی جدید کره شلالی پشت سر گذاشته و در مقابل شاهد رشد مناسب ارزش این ارز در برابر دلار استرالیا هستیم.
جدیدترین تحولات بازار جهانی ارز

پس از جهش قابل ملاحظه شاخص دلار ایالات متحده  در شب گذشته به لطف انتشار گزارش بهتر از حد انتظار شاخص مدیران خریدتولیدی انستیتوی مدیریت عرضه (ISM) ، صبح امروز این نماگر روندی نسبتا با ثبات را در پیش گرفته است.

امروز مقامات ایالات متحده و کره جنوبی از انجام آزمایش یک موشک جدید از نوع بالستیک میان برد از سوی کره شمالی خبر دادند. با انتشار این خبر جریان سرمایه به سوی ین ژاپن به عنوان دارایی امن حرکت کرده و همین امر نیز منجر به رشد 0/36 درصدی این ارز در برابر دلار ایالات متحده شده است.

در مقابل شاهد افت شدید ارزش دلار استرلیا در برابر دلار ایالات متحده هستیم. امروز صبح نشست بانک مرکزی استرالیا به منظور تعیین نرخ بهره پایه این کشور برگزار شد و برخلاف انتظار بسیاری از فعالان اقتصادی این نهاد نرخ بهره را افزایش نداد و در سطح 1/5 درصد تثبیت کرد. همین امر نیز منجر به سقوط 0/7 درصدی دلار استرالیا در برابر دلار ایالات متحده شده است.

تا این لحظه از معاملات روز چهاشنبه شاخص دلار ایالات متحده با نوسانی مختصر به 96/18 واحد رسیده است.

ذکر این نکته ضروری است که امروز بازارهای ایالات متحده به علت تعطیلات روز استقلال فعالیتی نخواهند داشت.