با رونق معاملات در بازار آتی شانگهای

میلگرد فولادی به 500 دلار رسید

16:41 - 1400/01/17
با از سرگیر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای شاهد تداوم روند افزایش قیمت این محصولات هستیم به گونه‌ای که میلگرد توانسته قیمت 500 دلار را تجربه کند. بهبود شاخص مدیران خرید تولیدی چین در کنار عدم افزایش تولید فولاد این کشور در میانه ژوئن از دلایل اصلی حمایت از قیمتها به حساب می آید.
میلگرد فولادی به 500 دلار رسید

صبح امروز موسسه Caixin در گزارشی از رسیدن شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه ژوئن به بالاترین سطح در سه ماه اخیر خبر داد. شاخص مذکور در ماه گذشته میلادی در سطح 50/4 واحد قرار گرفته که این رقم نشان دهنده توسعه سطح فعالیت‌های بخش تولیدی متوسط و کوچک چین است. انتشار این خبر فضای مثبتی را بر معاملات کالاها از جمله محصولات فولادی حاکم کرده است.

در عین حال با انتشار گزارشی از سوی اتحادیه آهن و فولاد چین مشخص شد که سطح تولید فولاد خام اعضای این اتحادیه در 10 رو میانی ژوئن بدون تغییری ملموس نسبت به 10 روز پیش از آن به 1/86 میلیون تن در روز رسیده است. عدم افزایش تولید در وضعیت رشد تقاضای کنونی برای محصولات فولادی از دیگر دلایل حمایت از قیمت‌ها به حساب می‌آید.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر رشدی 13 دلاری به 514 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 12 گران شد و قیمت 500 دلار را تجربه کرد.