روند مبهم متانول در بازارهای آسیایی

16:36 - 1400/01/17
متانول روند قیمت مبهمی را در این هقته تجربه کرد و با وجود رشد 5 دلاری قیمت در بازار وارداتی چین، این محصول در بیشتر بازارهای آسیایی سیر با ثباتی را پشت سر گذاشت و در این میان شاهد افت قیمت در بازار هند بودیم.
روند مبهم متانول در بازارهای آسیایی

پلاتس: در غیاب محرکی بنیادی در بازار متانول، قیمت این محصول در بازار وارداتی چین در این هفته سیری صعودی را طی کرد که تنها علت این امر نیز رشد قیمت در قراردادهای آتی بازار ژنگژو بود. قیمت متانول در قراردادهای آتی با رشدی 44 یوانی در این هفته به 2359 دلار رسید که این رقم در حدود 273 دلار بر اساس برابری با قیمت های وارداتی است.

در دیگر بازارهای آسیایی همچون منطقه جنوب شرق  و همچنین تایوان و کره جنوبی نیز شاهد ثبات نسبی بازار بودیم و معاملات کم حجمی در روهای گذشته مشاهده شد. در این میان بازار هند به علت اجرای جدید اخد مالیات بر کالاها  و خدمات این کشور  و ابهامات پیش روی فعالان اقتصادی با کمبود تقاضا روبرو بود و همین امر نیز به افت قیمت در این بازار انجامید.

بر این اساس قیمت هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 5 دلاری در این هفته به 275 دلار رسید. در این میان شاهد کاهش 5 یوانی قیمت در بازار داخلی چین بودیم. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا بدون تغییری ملموس، قیمت 278 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی نیز همین وضعیت حاکم بود و این محصول در سطح 284 دلار معامله شد. در بازار هند شاهد کاهش 3 دلاری قیمت متانول بودیم و  این محصول به 240 دلار رسید. همچنین متانول در قراردادهای سی اف آر تایوان تغییری نکرد و در سطح 275 دلار قرار گرفت.