جدیترین تحولات بازار جهانی ارز

16:34 - 1400/01/17
با از سرگیری معاملات در بازار ارز جهانی دیگر شاهد تقویت یورو به تبع موضع‌گیری‌های جدید رئیس بانک مرکزی اروپا پیرامون سیاست پولی هستیم. در عین حال به تعویق افتادن رای‌گیری برای طرح بهداشت و درمان دولت ترامپ در سنای آمریکا منجر به تضعیف مجدد دلار در معاملات امروز شده است.
جدیترین تحولات بازار جهانی ارز

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا دیروز در کنفرانسی در رتغال اعلام کرد که عوامل ضد تورمی به جای عوامل تورم زا در سطح اقتصاد اتحادیه اروپا شکل کرفته‌اند. وی افزود از آنجایی که کماکان نیاز به حمایت‌های پولی در سطح اتحادیه حس می‌شود، هر گونه تغییر وضعیت از سوی بانک مرکزی اروپا باید تردیجی باشد. فعالان اقتصادی گفتهای دراگی را به عنوان نشانه مثبتی از عزم بانک مرکزی اروپا در افزایش نرخ بهره میان مدت تلقی کرده و همین امر نیز در رشد ارزش یورو در معاملات امروز نقش شایانی داشته است.

در عین حال شب گذشته رهبر جمهوری خواهان سنای آمریکا رای‌گیری بر سر برنامه بهداشت و درمان دولت ترامپ را به تعویق انداخت. این اقدام پس از آن روی داد که علاوه بر مخالفت یکپارچه موکرات‌ها با این طرح، برخی جمهوری خواهان نیز لب به اعتراض گشودند و همین امر نیز نگرانی‌هایی را در زمینه احتمال تصویب نشدن طرح در سنا ایجاد کرده است. به همین دلیل رای‌گیری از سوی میچ مک کانل به تعویق افتاد تا بلکه افزایش رایزنی‌ها بتواند مشکل جدید جمهموری خواهان را بر طرف کند. به تبع این امر دلار  از شب گذشته روندی نزولی را در پیش گرفته است.

تا این لحظه از معاملات روز چهاشنبه شاخص دلار ایالات متحده با افتی مختصر به 96/34 واحد رسیده است.