تزلزل فلزات پایه به تبع رشد ارزش دلار

16:29 - 1400/01/17
فلزات پایه در جلسه معاملاتی ظهر چهارشنبه بازار آتی شانگهای به محدوده منفی خزیده اند و در لندن نیز شاهد تسلط فضایی مبهم برمعاملات هستیم. رشد ملموس ارزش دلار در شب گذشته از اصلی ترین دلایل تزلزل قیمت فلزات به حساب می آید.
تزلزل فلزات پایه به تبع رشد ارزش دلار

شاخص دلار در شب گذشته به تبع سقوط ملموس ارزش پوند و همچنین رشد بازده اسناد خزانه ایالات متحده سیری صعودی را سپری کرد و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید. روند رو به رشد این نماگر در صبح امروز مختل شد و شاهد نوسان شاخص در مرز میان محدوده مثبت و منفی هستیم. رشد ملموس ارزش دلار در شب گذشته فشار قابل ذکری را بر معاملات فلزات پایه در روز چهارشنبه پدید آورده است.

در عین حال نوسان گیری سرمایه گذاران پس از رشد مناسب قیمت فلزات در اوایل این هفته نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تزلزل قیمت این محصولات در معاملات چهارشنبه به حساب می آید. روند شناسایی سود در بازار فلزات پایه از اواخر معاملات شب گذشته آغاز شده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/17 درصدی در سطح 5657 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/3 درصدی در سطح 1881 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی مختصر در سطح 2129 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان 0/4 درصد بالا رفته و در سطح 2566 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان 0/9 درصد گران شده و آلومینیوم تغییر ملموسی را تجربه نکرده است. سرب به میزان 2/3 درصد افت کرده و در این میان روی کاهش قیمتی به میزان 1/3 درصد را به ثبت رسانده است.