عقب‌نشینی شاخص دلار از سقف یک‌ماهه

16:29 - 1400/01/17
پس از صعود شاخص دلار به بالاترین سطح یک ماه اخیر در شب گذشته، امروز با توقف روند رو به افول پوند در برابر دلار و کاهش بازده اسناد خزانه ایالات متحده شاهد عقب نشینی این نماگر از مواضع پیشین یه میزان مختصری هستیم.
عقب‌نشینی شاخص دلار از سقف یک‌ماهه

شب گذشته در پی اعلام رئیس بانک مرکزی بریتانیا مبنی بر مناسب نبودن مقطع کنونی برای افزایش نرخ بهره، ارزش پوند در برابر دلار سقوط کرد. همچنین رشد نرخ بازده اسناد خزانه نیز در حمایت از دلار تاثیر گذار بود و و بدین ترتیب شاخص دلار توانست به رقم 97/87 واحد دست یابد که این بالاترین میزان شاخص مذکور در یک ماه اخیر به حساب می‌آید.

 این روند اما در صبح امروز مختل شد. پس از سقوط شدید ارزش پوند، امروز این ارز توانست رشدی مختصر را در برابر دلار به تبع نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران  تجربه کند. همچنین سقوط دو درصدی قیمت نفت در روز گذشته منجر به افت ملموس بازده اسناد خزانه ایالات متحده شد و همین امر به ضرر دلار تمام شد.  کاهش شدید قیمت نفت خام چشم انداز فشار تورمی در اقتصادهای بزرگ از جمله ایالات متحده را کاهش داده و این امر به تضعیف بازده اسناد خزانه منجر شده است.

همچنین صبح امروز شاهد ثبات نسبی یورو در برابر دلار هستیم و در عین حال ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز پس از رسیدن به سقف یک ماهه در شب گذشته، هم اکنون سیری نزولی را در پیش گرفته است.

در برهه کنونی شاخص دلار ایالات متحده با افتی مختصر در سطح 97/71 واحد قرار گرفته است.