تداوم رشد قیمت فلزات پایه

16:28 - 1400/01/17
پس از رشد مناسب قیمت فلزات پایه در روز گذشته به لطف انتشار گزارش امیدوارکننده قیمت مسکن چین و همچنین برخی تحولات سمت عرضه و کاهش موجودی انبار بیشتر محصولات، این روند امروز نیز در بازار شانگهای ادامه یافته اما شاهد تزلزل برخی محصولات در معاملات لندن هستیم.
تداوم رشد قیمت فلزات پایه

تداوم روند رشد قیمت مسکن چین در ماه می در کنار کاهش موجودی انبار بیشتر محصولات معاملاتی بازار فلزات لندن از جمله روی و مس و همچنین انتشار گزارش کاهش تولید سرب و روی چین در ماه گذشته میلادی و گزارش موسسه BMI از افزایش کمبود عرضه سرب در فصل ابتدایی سال جاری  از جمله عوامل تاثیرگذار بر رشد مناسب قیمت ها در روز گذشته بودند.

این روند در روز سه شنبه نیز در بازار آتی شانگهای ادامه یافته اما در معاملات لندن شاهد تزلزل معاملات برخی از محصولات به تبع نوسان گری سرمایه گذاران پس از رشد روز گذشته قیمت ها در ساعات پیشین بودیم. افزایش نسبتا ملموس ارزش دلار در شب گذشته نیز عامل دیگری بود که بر برخی از فلزات فشار وارد کرد اما منفی شدن شاخص دلار در یک ساعت اخیر ز این فشار کاست

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی جزئی در سطح 5723 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/7 درصدی در سطح 1903 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/4 درصدی در سطح 2144 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان بدون تغییر ملموس در سطح 2562 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان 0/7 درصد گران شده و آلومینیوم افزایش قیمتی 1/9 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان 2/3 درصد رشد کرده و در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 1/3 درصد را به ثبت رسانده است.