آرامش در بازار جهانی ارز

16:26 - 1400/01/17
پس از افت ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان در پایان هفته گذشته به تبع گزارش‌ ضعیف‌تر از حد انتظار از بخش مسکن و همچنین انتشار آمار ناامیدکننده تمایلات مصرف‌کننده ایالات متحده، شاهد ثبات نسبی شاخص دلار در معاملات ابتدای این هفته هستیم.
آرامش در بازار جهانی ارز

پس از فراز و فرود شاخص دلار در دو روز پایانی هفته گذشته، در حال حاضر فعالان بازار ارز به انتظار موضع‌گیری یکی از اعضای ارشد بانک مرکزی این کشور نشسته اند. ویلیام دادلی، رئیس بانک مرکزی نیویورک و از همفکران رئیس بانک مرکزی ایالات متحده قرار است در روز جاری در میزگردی با فعالان اقتصادی در پلتسبورگ نیویورک شرکت کند. سرمایه گذاران امیدوارند که در سخنان دادلی نشانهای از عزم جدی فدرال رزرو در عادی‌سازی سیاست‌های پولی را بیابند تا بدین ترتیب نسبت به چشم انداز دلار امیدوار شوند.

در عین حال یورو نیز به پیروزی حزب حامی رئیس جمهور فرانسه در دور دوم انتخابات پارلمان این کشور چندان واکنش نشان نداده چرا که فعالان اقتصادی نسبت به کسب این نتیجه در انتخابات فرانسه تقریبا مطمئن بودند. همچنین انفجار صورت گرفته در شمال لندن در ساعات آغازین روز دوشنبه نیز تاثیر ملموسی بر پوند در معاملات امروز نگذاشته است.

در برهه کنونی شاخص دلار ایالات متحده بدون تغییری ملموس در سطح 97/17 واجد قرار گرفته است.