مذاکره مالی طیب‌نیا در سئول

16:22 - 1400/01/17
 وزیر اقتصاد برای رایزنی در زمینه توسعه روابط بانکی ایران و کره جنوبی و ایجاد خطوط اعتباری بین دو کشور به سئول سفر کرده است.

 ایرنا: پس از اجرایی شدن برجام، کمیته راهبری تامین مالی خارجی با عضویت بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد تا نسبت به تسریع و تسهیل در برقراری خطوط اعتباری و استفاده از تسهیلات مالی خارجی اقدام شود. براساس گزارش وزارت امور اقتصادی ودارایی، علی طیب‌نیا که برای شرکت در اجلاس بانک زیربنایی آسیا به کره جنوبی سفر کرده است، با یو ایل هو؛ وزیر دارایی و استراتژی کره جنوبی دیدار کرد. در این دیدار عنوان شده که مذاکره با بانک‌های کره جنوبی برای ایجاد خطوط اعتباری برای طرح‌های ایرانی در حال نهایی شدن است اما برای حل برخی موضوع‌ها باید توافق‌هایی بین وزیران اقتصادی دو کشور انجام شود.

در این نشست تاکید شده اقدام‌هایی که در گذشته در زمینه برقراری روابط کارگزاری و فراهم آوردن شرایط افتتاح شعب بانک‌های ایرانی در کره جنوبی صورت گرفته، نیازمند پیگیری بیشتر بانک‌ها برای توسعه این همکاری‌ها است که وزیران دارایی ایران و کره جنوبی در این زمینه قول مساعد دادند. تسهیل تبدیل ارزهای حاصل از فروش و انتقال نفت از دیگر موضوع‌های مورد بحث وزیر اقتصاد ایران با وزیر دارایی و استراتژی کره جنوبی بود.