احیای قیمت سنگ‌آهن در اواخر هفته

16:22 - 1400/01/17
در پی رونق معاملات فولاد در بازارهای چین، قیمت سنگ آهن نیز در روزهای پایانی این هفته سیری صعودی را در پیش گرفت و بدین ترتیب افت قیمت روزهای گذشته به صورت کامل خنثی شد. کاهش موجودی انبار این محصول در بنادر چین نیز در تحریک قیمت ها نقش شایانی داشت.
احیای قیمت سنگ‌آهن در اواخر هفته

سنگ آهن تا روز سه شنبه این هفته به روند رو افول خود ادامه داد شاهد سقوط قیمت این محصول به سطح 53 دلار بودیم.  این روند اما در سه روز پایانی هفته معکوس شد و قیمت ها بار دیگر به مدار صعود بازگشتند.

 در روز چهارشنبه با انتشار آمار تولید فولاد چین در ماه می مشخص شد که میزان تولید نسبت به رکورد ماه آوریل کاهش یافته است. همین امر نیز به تحریک معاملات فولاد در بازار آتی شانگهای منجر شد و به تبع این روند قیمت ها در بازار نقدی نیز بالا رفت. در پی این امر سنگ آهن نیز توانست در مسیر رشد قرار بگیرد.

علاوه بر این موضوع، کاهش سطح موجودی انبار سنگ آهن در بنادر چین نیز از دیگر عوامل حمایت کننده از قیمت سنگ آهن در روزهای اخیر به حساب می آید. پس از افزایش موجودی انبار سنگ آهن در هفته های متوالی، کاهش کمتر از 450 هزار تنی ذخایر این محصول در بنادر چین در این هفته بودیم.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی به میزان 0/52 دلار به 55/75 دلار رسید و بدین ترتیب افزایش قیمتی به میزان 0/3 درصد را در هفته  اخیر تجربه کرد.