در پی ادامه تعطیلی واحد تولید متانول پتروناس رخ داد

صعود متانول در دومین هفته متوالی

16:22 - 1400/01/17
با ادامه تعطیلی واحد 1/7 میلیون تنی تولید متانول شرکت پتروناس مالزی، قیمت متانول در بسیاری از بازارهای آسیایی در این هفته نیز سیری صعودی را پشت سر گذاشت. افزایش قیمت در مناطق مختلف در محدوده 5 تا 11 دلار بوده است.
صعود متانول در دومین هفته متوالی

پلاتس: از روز ششم ماه ژوئن شاهد تعطیلی واحد 1/7 میلیون تنی تولید متانول شرکت پتروناس در Labuan بودیم امری که توانست قیمت قیمت متانول را تحریک کند. در حالی که قرار بود با رفع نقض فنی پیش آمده‌ این  واحد تولیدی به سرعت وارد مدار تولید شود اما این اتفاق نیافتاد و مقامات شرکت بازگشایی این سایت تولیدی را به پایان این هفته موکول کردند. در پی این امر در هفته اخیر نیز شاهد رشد قیمت متانول در بیشتر بازارهای آسیایی بودیم.

در این میان قیمت متانول در بازار هند پایین آمد. قرار است قوانین جدید مالیات بر کالاها و خدمات در هند از ماه جولای اجرایی شود و همین امر نیز فضای نااطمینانی را بر بازارهای مختلف این کشور پدید آورده و باعث کاهش تقاضا در بازارهای کالایی شده است.

بر این اساس قیمت هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 5 دلاری در طول هفته به 270 دلار رسید. این هفته نیز قراردادها در این منطقه در محدوده 257 تا 270 دلار منعقد شده‌اند. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با رشدی 11 دلاری قیمت 280 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت نسبت به هفته گذشته 7 دلار بالا رفت و به 287 دلار رسید. در بازار هند شاهد کاهش 5 دلاری قیمت متانول بودیم. این محصول در سطح 240 دلار معامله شده است.