ابلاغ واگذاری ۲۸ شرکت

16:21 - 1400/01/17
 وزیر اقتصاد با اعلام تفویض حق برگزاری مجامع شرکت‌های مادر تخصصی به ۷دستگاه اجرایی، فهرست ۲۸ شرکت آماده واگذاری سال جاری را ابلاغ کرد.

علی طیب نیا فهرست شرکت‌هایی را که میزان سهام دولت کمتر از 50 درصد بوده و در فهرست مصوب هیات‌ واگذاری در سال 96 قرار گرفته‌اند را به بانک مرکزی و مدیران و وزیران 6 وزارتخانه ابلاغ کرد.

متن بخشنامه: بر اساس بند 1 ماده 18 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و بند 6  تصویب نامه کمیسیون تخصصی موضوع اصل 138 قانون اساسی، مبنی بر نمایندگی وزارت اقتصاد برای اعمال حقوق مالکیت در بنگاههای غیر دولتی قابل واگذاری( که سهم دولت در آن‌ها کمتر از 50 درصد است)، حق مالکیت مذکور از سوی وزیر اقتصاد به وزرا و یا نمایندگان وزارت‌خانه‌های لیست پیوست جهت شرکت و برگزاری در مجامع عمومی شرکت‌ها واگذار شد.

بر این اساس 2 شرکت متعلق به بانک مرکزی، 8 شرکت متعلق به وزارت اقتصاد به درصد قابل واگذاری 4 تا 33 درصد، 3 شرکت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی، 6 شرکت متعلق به وزارت نفت با نمایندگ شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پخش و پالایش، 3 شرکت متعلق به وزارت نیرو با سهم واگذاری 49 درصد، 5 شرکت متعلق به وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و شرکت دخانیات ایران با سهم واگذاری 5 درصدی متعلق به وزارت صنعت در فهرست مذکور قرار گرفته‌اند.

ابلاغ واگذاری ۲۸ شرکت 6

ابلاغ واگذاری ۲۸ شرکت 17