جدیدترین تحولات بازار فلزات پایه

16:20 - 1400/01/17
با وجود ادامه تزلزل قیمت فلزات پایه در بازار آتی شانگهای، شاهد بهبود معاملات لندن هستیم و بیشتر محصولات معاملاتی این بازار در محدوده مثبت قیمتی معامله می شوند. تزلزل مختصر ارزش دلار از شب گذشته در این روند تاثیرگذار بوده است.
جدیدترین تحولات بازار فلزات پایه

در معاملات صبح امروز بازار آتی شانگهای بار دیگر فلزات پایه با افت قیمت مواجه شدند. در جلسه معاملاتی ظهر فضا کمی تلطیف شد و برخی محصولات مانند سرب روی پس از افت قیمت ملموس روزهای اخیر توانستند رشد قیمت مختصری را تجربه کنند. در این میان شاهد تسلط فضایی رو به رشد بر معاملات فلزات پایه در لندن هستیم و در این میان تنها آلومینیوم در محدوده منفی قیمت معامله می شود.

روند رو به افول اما آرام حاکم بر معاملات دلار که از شب گذشته در بازار جهانی ارز شکل گرفته عاملی در تحریک قیمت فلزات در معاملات امروز به حساب می آید. با این وجود نوسان قیمت ها تا این لحظه چندان جدی نبوده و تا اعلام تصمیمات جدید بانک مرکزی ایالات متحده در زمینه سیاست پولی که قرار است امشب به بازارها گسیل شود احتمالا این روند ادامه خواهد یافت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/13 درصدی در سطح 5735 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/1 درصدی در سطح 1890 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/3 درصدی در سطح 2066 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 0/5 درصدی در سطح 2487 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان 0/4 ارزان شده و مس کاهش قیمتی 0/38 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان 0/5 درصد رشد کرده و در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 0/3 درصد را به ثبت رسانده است.