شروع ضعیف فلزات پایه در این هفته

16:10 - 1400/01/17
پس از رشد مناسب قیمت فلزات پایه در روزهای پایانی هفته گذشته، با از سرگیری معاملات در این هفته شاهد تزلزل قیمت این محصولات به تبع فرآیند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران هستیم. در معاملات لندن رفته رفته شاهد ورود بیشتر فلزات به محدوده منفی بودیم. در بازار شانگهای نیز با وجود رشد قیمت‌ها در جلسه معاملاتی صبح، قیمت‌ها در ظهر امروز سقوط کردند.
شروع ضعیف فلزات پایه در این هفته

در حال حاضر قیمت بیشتر فلزات معاملاتی لندن در محدوده منفی قرار گرفته اما شدت افت قیمت‌ها چندان قابل توجه نیست. فرآیند شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران از ساعاتی پیش بر بازار فلزات پایه فشار آورد و همین امر نیز به کاهش قیمت‌ها دامن زده است.

در این میان بهبود نسبی معاملات یورو در برابر دلارآمریکا از رشد شاخص دلار جلوگیری کرده امری که از مانع از افت بیش از پیش قیمت‌ها شده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/5 درصدی در سطح 5803 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/7 درصدی در سطح 1897 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/45 درصدی در سطح 2095 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با کاهشی 0/49 درصدی به 2524 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان مختصری ارزان شده و مس کاهش قیمتی 1/2 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان 1/8 درصد افت کرده و در این میان روی کاهش قیمتی به میزان دو درصد را به ثبت رسانده است.