بهبود نسبی معاملات فلزات پایه

15:15 - 1400/01/17
با وجود باقی ماندن شاخص دلار ایالات متحده در سطوح کمتر از 97 واحد، فلزات پایه در اویل معاملات در روز چهارشنبه نتوانستند روند قیمتی مناسبی را تجربه کنند و علاوه بر معاملات بازار شانگهای، در لندن نیز قیمت‌ها زیر فشار قرار گرفت اما رفته رفته شاهد بهبود معاملات از ظهر امروز بودیم.
بهبود نسبی معاملات فلزات پایه

فعالان بازار فشار فروش تکنیکال را یکی از دلال افت قیمت در اوایل معاملات روز جاری قلمداد می‌کنند. در عین حال رسیدن زمان انقضای قرارداد اختیار معامله ماه ژوئن نیز بر فشار فروش از روز گذشته افزود اما با اتمام این روند شاهد بازگشت قیمت‌ها به مدار صعود هستیم. باقی ماندن شاخص دلار سطوح کنونی نیز عامل دیگری در حمایت از قیمت‌ها بوده است.

در این میان با وجود بهبود معاملات برخی فلزات در جلسه معاملاتی صبح بازار آتی شانگهای، قیمت‌ها در ظهر امروز بار دیگر به محدوده منفی خزید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی مختصر در سطح 5619 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/1 درصدی در سطح 1907 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/5 درصدی در سطح 2080 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با کاهشی 0/2 درصدی به 2461 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان مختصری ارزان شده و مس کاهش قیمتی 0/5 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان 0/6 درصد افت کرده و در این میان روی کاهش قیمتی به میزان 0/8 درصد را به ثبت رسانده است.