جدیدترین تحولات بازار جهانی ارز

15:13 - 1400/01/17
بازار جهانی ارز در روز چهارشنبه کماکان تحت تاثیر عدم قطعیت ناشی از انتخابات پیش رو در بریتانیا، تصمیمات احتمالی بانک مرکزی اروپا و اعلام نتایج تحقیقات کمیته بازرسی سنای آمریکا از رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال این کشور قرار دارد.
جدیدترین تحولات بازار جهانی ارز

پس از سقوط شب گذشته ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در برابر ین در شش هفته اخیر، نرخ برابری این دو ارز در روز جاری نیز در سطح 109/49 واحد قرار گرفته که این رقم تفاوت چندانی با رقم 109/225 دیشب ندارد. در پی افزایش تنش‌های ژئوپولیتیکی و و همچنین افت ملموس بازده اسناد خزانه در ایالات متحده، ارزش دلار در برابر ین در این هفته به میزان 0/9 درصد پایین آمده است.

علاوه بر معاملات دلار و ین، در ساعت‌های سپری شده از معاملات روز چهارشنبه شاهد نوسان مختصر دیگر ارزها در بازارهای آسیایی هستیم. به نظر می‌رسد که این روند تا روز آینده نیز ادامه داشته باشد چرا که در روز پنج شنبه رویدادهای مهمی پیش روی بازارها قرار دارد. جلسه شهادت رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده در برابر کمیته سنای این کشور در زمینه رابطه برخی از اعضای کمپین اتخاباتی ترامپ با روس‌ها به روز پنج شنبه موکول شده است.

در عین حال با وجود اینکه انتظار نمی‌رود تغییر رادیکالی در سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا در جلسه روز پنج شنبه این نهاد اتفاق بیافتد، فعالان بازارها به انتظار بیانیه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا در زمینه چشن اندز اقتصاد ناحیه یورو نشسته‌اند.

همچنین انتخابات پارلمانی بریتانیا در روز آینده برگزار خواهد شد. در بازار داغ نرسنجی‌های انتخاباتی شاهد اعلام خبرهای ضد و نقیضی در رابطه با پیشتازی حزب حاکم در این کشورهستیم و همین امر نیز سمت و سوی معاملات بر روی پوند را مبهم ساخته است.

تا این لحظه از معاملات روز چهارشنبه شاخص دلار ایالت متحده  با نوسانی اندک در سطح 96/63 قرار گرفته است.