رونق مضاعف معاملات طلا

14:52 - 1400/01/17
روند صعودی قیمت طلا در معاملات آتی و نقدی روز سه شنبه نیز ادامه پیدا کرده که علت اصلی این امر را می‌توان در افت بیش از پیش ارزش دلار ایالات متحده و همچنین افزایش ریسک‌های ژئوپولیتیکی جستجو کرد.
رونق مضاعف معاملات طلا

افت ارزش دلار ایالات متحده در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان کماکان ادامه دارد. تزلزل دلار از روز جمعه و در پی اعلام آمار ناامیدکننده اشتغال ایالات متحده آغاز و این روند با انتشار گزارش ابهتر از حد انتظار اقتصادی از سطح اتحادیه اروپا تشدید شد. در معاملات امروز تا این لحظه شاهد افت 0/2 درصدی شاخص دلار ایالات متحده هستیم.

در عین حال در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان بریتانیا، سرمایه‌گذاران ریسک گریز به سوی معاملات طلا سوق پیدا کرده‌اند. با وجود پیشتازی حزب حاکم به رهبری ترزا می ‌در نظرسنجی ها، کماکان عدم قطعیت موجود در زمینه نتیجه این انتخابات در حال تاثیرگذاری بر بازار از جمله بازار فلزات قیمتی است. همچنین تنش سیاسی ایجاد شده در خاورمیانه به تبع قطع روابط دیپلماتیک تعدادی از کشورهای عربی به رهبری عربستان سعوی با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم و اختلاف افکنی میان اعراب، یکی دیگر از دلایل رونق معاملات طلا در روز جاری به حساب می‌آید.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با افزایشی بیش از 9 دلار به 1292 دلار رسیده است. در بازار نقدی قیمت نزدیک به 10 دلار بالا رفته و در سطح 1289/5 دلار قرار گرفته است.