رشد محدود قیمت فلزات پایه

14:51 - 1400/01/17
پس از افت قیمت فلزات پایه در چند روز اخیر ، سرمایه گذاران در روز سه شنبه دست به کار خرید در قیمت های کنونی شدند امری که به رشد نسبی قیمت ها در مععاملات لندن منجر شد. افت ارزش دلار نیز در این روند تاثیرگذار بوده است.
رشد محدود قیمت فلزات پایه

تزلزل معاملات فلزات پایه که از اواخر هفته گذشته قیمت این محصولات را به شدت زیر فشار قرار داده بود سرانجام در صبح امروز متوقف شد. با افزایش سطح خرید از سوی سرمایه گذاران پس از افت قیمت اخیر، شاهد بهبود نسبی اوضاع معاملات در لندن هستیم.

همچنین ادامه روند رو به افول شاخص دلار ایالات متحده نیز در رشد قیمت فلزات موثر بوده است. انتشار گزارش های ناامیدکننده از اقتصاد ایالات متحده از جمله گزارش بازار کار این کشور در کنار انتشار ارقام بهتر از انتظار شاخص مدیران خرید در سطح اقتصادهای بزرگ اتحادیه اروپا در تزلزل دلار نقش شایانی داشته است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/1 درصدی در سطح 5652 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/2 درصدی در سطح 1908 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/3 درصدی در سطح 2113 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 0/6 درصدی به 2508 دلار گزارش می‌شود.