دلار در سراشیبی سقوط

14:45 - 1400/01/17
در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان بریتانیا، نشست بانک مرکزی اروپا و شهادت رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده در برابر سنای این کشور، دلار  پایین‌ترین سطح در برابر ین در شش هفته اخیر رسید.
دلار در سراشیبی سقوط

با از سرگیری معاملات در بازارهای ارز آسیایی، نرخ برابری دلار در برابر ین به 109/77 سقوط کرد که این رقم از 25 آوریل تاکنون بی‌سابقه بوده است. روند تضعیف دلار از روز جمعه به تبع انتشار گزارش اشتغال ضعیف‌تر از حد انتظار ایالات متحده آغاز شده و تحولات پیش رو از جمله برنامه حضور رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا در برابر کمیته تحقیقات سنا به منظور ارائه شهادت در زمینه موضوع مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر این روند رو به افول دامن زده است.

در عین حال انتخابات پارلمان انگلیس نیز در پیش روست و همین امر به افزایش ریسک سیاسی بازارها دامن زده و ین را در برابر دلار بیش از پیش تقویت کرده است. بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی شبکه تلوزیونی ITV، حزب حاکم در برابر رقیب خود یعنی حزب کارگر برتری داشته است. انتشار این خبر نیز به تقویت نسبی پوند در باربر دلار درمعاملات صبح امروز انجامید.

در این میان قرار است نشست بانک مرکزی اروپا در روز جاری برگزار شود. در آستانه برگزاری این نشست با توجه به ابهامات موجود در زمینه تصمیمات احتمالی این نهاد پیرمون عقب نشینی از برنامه‌های تحریک اقتصادی، یورو روند پر نوسانی را از شب گذشته آغاز کرده است.

تا این لحظه از معاملات روز سه شنبه شاخص دلار ایالات متحده با افتی 0/16 درصدی به 96/64 واحد رسیده است.