با افزایش نگرانی‌ پیرامون مازاد عرضه رخ داد:

کمترین قیمت بوتادین در یک سال اخیر

14:41 - 1400/01/17
با افزایش نگرانی‌ها نسبت به وجود مازاد عرضه در بازار بوتادین و کائوچوی مصنوعی، قیمت بوتادین در هفته اخیر نیز سیری رو به افول را تجربه کرد و به پایین ترین سطح در یک سال اخیر رسید.
کمترین قیمت بوتادین در یک سال اخیر

پلاتس: فعالان بازار نسبت به وجود مازاد عرضه در بازار بوتادین و همچنین کائوچوی مصنوعی نگران هستند و همین امر نیز به کاهش بیش از پیش قیمت‌ها در بازارهای آسیایی منجر شده است. قیمت بوتادین در این هفته به کمترین میزان در 12 ماه گذشته در قراردادهای سی اف آر چین رسید. قیمت در قراردادهای کره جنوی نیز در کمترین سطح 16 ماه اخیر قرار گرفت. هم اکنون محموله‌های بوتادین از سوی ایران و برزیل در راه رسیدن به شمال شرق آسیا هستند اما تمایل چندانی از سوی چینی ها برای خرید به چشم نمی‌خورد.

در عین حال ذخایر کائوچوی طبیعی و مصنوعی در شمال شرق چین به خصوص در انبارهای کینگدائو به سطوح بالایی رسیده به گونه‌ای که در دو هفته اخیر شاهد افزایش بیش از 4 درصدی موجودی انبار در این منطقه هستیم. همین امر نیز چشم انداز تقاضا برای بوتادین از سوی بخش تولید کائوچوی مصنوعی را تیره کرده است. مجموع ذخایر کائوچوی مصنوعی و طبیعی در این هفته در کینگدائو به بیش از 215 هزار تن رسید.

در هفته‌ای که گذشت بوتادین در سطح 955 دلار تحت قرارداد سی اف آر چین معامله معامله شد که این رقم نشان دهنده افت قیمتی 60 دلاری است. قیمت در قرارداد فوب کره جنوبی نیز با کاهشی به همین میزان در سطح 905 دلار قرار گرفت.