با وجود بهبود عملکرد صنعت فولاد چین

محصولات فولادی ارزان شدند

14:23 - 1400/01/17
پس از بازگشت چینی‌ها از تعطیلات فستیوال قایق اژدها در این کشور، شاهد تزلزل قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای هستیم. این روند در حالی رخ داده که شاخص مدیران خرید بخش فولاد این کشور در ماه می‌ عملکرد مناسبی را پشت سر گذاشته است.
محصولات فولادی ارزان شدند

بر طبق اعلام اداره آمار ملی چین، شاخص مدیران خرید بخش تولیدی این کشور در ماه می ‌به رقم 51/ 2 رسید که این رقم از پیش‌بینی‌های موسسات مالی و تحقیقاتی فراتر بوده است. از عوامل حمایت کننده از این شاخص می توان به بهبود وضعیت تولید در صنعت فولاد این کشور اشاره کرد. شاخص مدیران خرید بخش فولاد چین در ماه می‌به رقم 54/8 واحد رسید که این بالاترین سطح شاخص مذکور در یک سال اخیر به حساب می‌آید. افزایش تعداد سفارش‌های جدید در کنار بهبود نرخ تولید و کاهش موجودی انبار از دلایل ارتقای صنعت فولاد چین در ماه می است.

باوجود انتشار این گزارش امیدوارکننده، معامله گران و سرمایه‌گذاران چین با بازگشت به بازارها این گزارش‌ها را نادیده گفته و فشار فروش در بازار آتی شانگهای منجر به افت قیمت محصولات فولادی شده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با افتی 7 دلاری به 447 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 12 دلار ارزان شد و قیمت 458 دلار را تجربه کرد. قیمت‌ها در جلسه معاملاتی صبح نیز روندی نزولی را تجربه کردند.