با وجود عملکرد مناسب بخش تولیدی چین رخ داد

افت قیمت فلزات پایه

14:22 - 1400/01/17
با وجود عملکرد مناسب بخش تولیدی چین در ماه آوریل، فضای رو به افولی بر بازار فلزات پایه در معاملات روز جاری پس از بازگشت چینی ها از تعطیلات چند روز اخیر حاکم شده است.
افت قیمت فلزات پایه

بر طبق اعلام اداره آمار ملی چین، شاخص مدیران خرید بخش تولیدی این کشور در ماه می به  51/ 2  واحد رسید که این رقم از پیش بینی های موسسات مالی و تحقیقاتی فراتر بوده است. با این وجود گزارش اخیر نتوانسته بازار فلزات پایه را تحریک کند. پس از بازگشت مشتریان چینی به بازارهای معاملاتی از تعطیلات چند روز اخیر ، شاهد فشار فروش در معاملات فلزات پایه در جلسه معاملاتی صبح و ظهر امروز بازار آتی شانگهای بودیم. در معاملات لندن نیز به تبع بازگشت شاخص دلار به مدار صعود قیمت ها زیر فشار مختصری قرار گرفته اند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/1 درصدی در سطح 5653 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/4 درصدی در سطح 1919 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/6 درصدی در سطح 2088 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با کاهشی 0/3 درصدی به 2616 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان 1/5 درصد ارزان شده و مس کاهش قیمتی 1/3 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان 0/8 درصد افت کرده و در این میان روی کاهش قیمتی به میزان 0/4 درصد را به ثبت رسانده است.