تحولات بازار جهانی ارز در روز چهارشنبه

14:20 - 1400/01/17
پس از افت شاخص دلار در شب گذشته به تبع افت بازده اسناد خزانه این کشور، امروز شاهد بازگشت این نماگر به مدار صعود هستیم. عمده علت رشد شاخص ، تضعیف بیش از پیش پوند در برابر دلار به حساب می‌آید.
 تحولات بازار جهانی ارز در روز چهارشنبه

شب گذشته به تبع افت بازده اسناد خزانه 10 ساله ایالات متحده به پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر و همچنین انتشار ارقام کمتر از انتظار شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا در ماه می، شاخص دلار ایالات متحده سیری رو به افول را در پیش گرفت. شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا در ماه می‌ به رقم 117/9 واحد رسیده که این رقم پایین تراز انتظار فعالان اقتصادی و موسسات تحقیقاتی به حساب می آید. در عین حال رشد مناسب تولیدات صنعتی ژاپن در ماه می‌ نیز به صعود ین در برابر دلار منجر شد.

امروز اما شاهد هستیم که از جو منفی شب گذشته کاسته شده و با افول ملومس ارزش پوند در برابر دلار، شاخص دلار توانسته به محدوده مثبت بازگردد. فشار ناشی از ریسک سیاسی پیش از انتخابات پارلمان انگلیس از اصلی‌ترین دلایل تزلزل ارزش پوند در برابر ارزهای مطرح جهان به حساب می‌آید. فعالان بازار ارز اعتقاد دارند در هفته پیش رو نیز باید شاهد روند نوسانی پوند در بازارهای جهانی باشیم. در معاملات صبح امروز ارزش پوند در برابر دلار آمریکا بیش از 0/4 درصد افت کرده و این ارز پایین ترین ارزش خود در باربر یورو را در هشت هفته اخیر تجربه می کند.

در برهه کنونی شاخص دلار ایالات متحده با رشدی 0/2 درصدی به 97/47 واحد رسیده است.