بازار سکه | پیش بینی امروز قیمت سکه

14:20 - 1400/01/17
در بازار سکه چه خبر است، پیش بینی که از آینده بازار داریم.
بازار سکه | پیش بینی امروز قیمت سکه

به گزارش «دنیای بورس»، اقتصاد نیوز نوشت: بازار سکه در حالی پا به معاملات شنبه می گذارد که قیمت با دو سیگنال افزایشی روبرو بود اما افت قیمت در معاملات پشت خطی جمعه شب بازار را با تردید روبرو کرد.

دو عامل، امید سکه بازان برای افزایش قیمت را بالا برد: فاصله گرفتن از محدوده حمایتی 11 میلیون و 700 هزار تومان و افزایش بهای طلای جهانی؛ در کنار این، عده ای از بازیگران بازار سکه اعتقاد دارند، زمانی که حباب قیمت سکه به محدوده 2 درصدی برسد، ریسک خرید بسیار کاهش پیدا کرده است و می تواند باعث شود، خریداران با فراغ بال بیشتری فعالیت خود را شدت بخشند. حباب سکه روز پنج شنبه به محدوده2.6 درصد رسیده بود.

ریزش قیمت سکه پشت خط

در حالی که نشانه های افزایشی بازار پر رنگ شده  یک اتفاق تمام تصورات افزایشی در بازار سکه را مخدوش کرد و آن، نزول بهای این فلز گران بها در معاملات پشت خطی بود.

سکه امامی که در معاملات روز پنج شنبه به آستانه کانال 11 میلیون و 800 هزار تومانی رسیده بود، در معاملات پشت خطی روز جمعه گفته می شد که تا ابتدای کانال 11 میلیون و 700 هزار تومانی عقب نشست. این اتفاق موجب شده بود که بسیاری از افزایشی های بازار حداقل در مورد شروع بازار امروز با تردید سخن بگویند. این در حالی بود که در روز پنج شنبه، انتظار آنها شکست راحت مرز 12 میلیونی در ابتدای هفته جاری بود.

اهمیت سطح 11 میلیون و 700 هزار تومانی

سکه بیش از یک ماه هست که زیر سطح 11 میلیون و 700 هزار تومانی نوسان نکرده و به عنوان یک حمایت مهم در بازار عمل کرده است. معامله گران این بازار باور داشتند، برگشت سکه در روز پنج شنبه از این سطح، یک بار دیگر  راه را برای صعود کوتاه مدت فراهم کرد. آن ها انتظار دارند که سکه حداقل تا محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومان را به راحتی طی کند. با این حال، به نظر می رسد، افزایش فروش های فردایی در روز تعطیل موجب شود که خریداران در ابتدای روز شنبه احتیاط کنند. اگر دلار بتواند از سطح 25 هزار و 700 تومانی بالا بیاید، سکه بازان خریدار خواهند شد.