در پی افزایش تنش در یونان و بریتانیا رخ داد

سقوط ملموس پوند و یورو

14:07 - 1400/01/17
با وجود افت ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن، شاخص دلار در معاملات صبح امروز بازارهای آسیایی به تبع افزایش تنش های سیاسی و اقتصادی  در اتحادیه اروپا و بریتانیا و افت ملموس ارزش پوند و یورو توانست با رشدی مناسب روبرو شود.
سقوط ملموس پوند و یورو

تهدید مجدد رهبر کره شمالی به آزمایش سلاح‌های پیشرفته‌تر در آینده نزدیک منجر به افزایش اقبال به ین ژاپن به عنوان دارایی امن در معاملات روز سه شنبه شده و این ارز توانسته رشدی 0/3 درصدی را در برابر دلار آمریکا پشت سر بگذارد.

در این میان شاهد تنزل ارزش پوند انگلیس در برابر دلار به تبع کاهش شانس پیروزی حزب حاکم انگلیس در انتخابات پیش رو این کشور هستیم. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها میزان برتری حزب محافظه کار به رهبری ترزا می‌ در برابر حزب کارگر تنها به شش درصد رسیده است. اعلام این خبر افت 0/2 درصدی پوند در برابر دلار را در پی داشته است.

همچنین با ارسال سیگنال‌های منفی جدید از سوی اقتصاد یونان به اتحادیه اروپا، یورو به میزان0/32 درصد در برابر دلار نزول کرده است. شب گذشته وزیر اقتصاد یونان اعلام کرد که در نشست آتی وزرای اقتصاد حوزه یور، وام دهندگان به یونان باید به توافقی بر سر شرایط بازپرداخت بدهی‌های این کشور برسند تا بدین ترتیب یونان بتواند به بازار اوراق قرضه بازگردد و در غیر این صورت یونان اقدامات جدیدی را در دستور کار قرار خواهد داد. همین امر نیز فشار قابل ملاحظه‌ای را بر یورو در معاملات روز جاری وارد ساخته است.

در برهه کنونی شاخص دلار ایالات متحده با رشدی 0/25 درصدی در سطح 97/68 واحد قرار گرفته است.