سیگنال بازارساز به بازار ارز | همتی: با عراق توافق ارزی کردیم

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایرنا رییس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به مثبت بودن رایزنی هایش با مقامات عراقی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده است.

رییس کل بانک مرکزی گفته است:  

آغاز به‌کار مکانیزم مبادله بانکی ایران و هند

Submitted by admin on

بانک مرکزی: در این دیدار دو طرف اعلام کرد مکانیزم مالی بین دو کشور آماده شده و دو کشور بر اساس معافیت دریافتی دولت هند، فعالیت تجاری و بانکی خود را در روزهای آتی انجام خواهند داد.  در این دیدار در مورد تسهیل امور بانکی، عملیاتی ساختن سرمایه گذاری هند در چابهار بحث و تصمیم‌گیری شد.

پیش‌تر در نشست رییس کل بانک مرکزی با وزیر اقتصاد سوریه بر گسترش روابط بانکی دو کشور بر مبنای توافقنامه همکاری اقتصادی منعقد شده تاکید شد.

اقدام‌های بانک مرکزی در بازار ارز

Submitted by admin on

دنیای بورس: عبدالناصر همتی در این پیام نوشت: همانگونه که پیش بینی شده بود، درروزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقیمانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه‌ها و تجار با طرف حساب‌های خارجی، تقاضای واقعی ارز به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیداکرد. متاسفانه این بار نیز فرصت جویان و نوسان گیران با سوار شدن بر این موج و با کمک گرفتن از جو روانی در فضای مجازی افزایش کوتاه ‌مدتی را در نرخ ارز موجب شدند.

پیش‌بینی از حرکت جدید نرخ ارز

Submitted by admin on

ایبنا: رییس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به حرکت نرخ ارز به سمت تعادل به چند نکته مهم اشاره کرد:

1. تصمیم‌های جدید برای تامین منابع بخش مسکن به زودی اعلام می‌شود.

2. عرضه ارز افزایش یافته و با تعادل بین عرضه و تقاضا، نرخ ارز باید به سمت تعادل حرکت کند و در حال حاضر روند حرکتی رضایتبخش است.

3. قیمت ارز را بازار تعیین می‌کند و نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای آن اعلام کنیم.

روند برگشت ارز صادراتی

Submitted by admin on

دنیای بورس: عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی با اشاره به اینکه صادرات، پیش نیاز رشد پایدار و مهمترین عامل ورود ارز به کشور و گسترش اشتغال و افزایش درآمد آحاد اقتصادی است، نوشت: طبیعی است به خاطر تحریم های ناجوانمردانه، برگشت ارز ناشی از آن به چرخه اقتصاد، مشکلات و پیچیدگی‌هایی داشته باشد. بانک مرکزی با لحاظ تمام شرایط کشور و قوانین و مقررات، همراهی لازم را در این زمینه خواهد داشت.

پیمان پولی ایران و اروپا نهایی می‌شود

Submitted by admin on

دنیای بورس: عبدالناصر همتی؛ رییس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود نوشت: جزییات کانال مالی اروپا برای انجام تجارت میان ایران و اتحادیه اروپا در نشست هفته گذشته در بروکسل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دایره اختیار رییس‌کل جدید بانک مرکزی

Submitted by admin on

دایره اختیار رییس‌کل جدید

رییس کل جدید بانک مرکزی وارد ساختمان شیشه‌ای میرداماد شد، اما در مسیر پیش روی بانک مرکزی، دست‌اندازهای متعددی وجود دارد و برای حرکت در این مسیر نیاز است که برخی راهکارهای مناسب را در کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای تغییر شرایط اتخاذ کند. در حال حاضر «چالش کل‌های پولی»، «اصلاح نظام بانکی» و «نوسان بازارهای دارایی» سه موضوع مهمی است که بانک مرکزی باید تصمیم‌های مهم و سختی را در این زمینه اتخاذ کند.

Subscribe to رییس کل بانک مرکزی