رونمایی از دلار در کانال جدید

Submitted by admin on

دنیای بورس: با رقم خوردن پنجمین افت متوالی در معاملات امروز، دلار برای نخستین بار در سال جاری وارد کانال 12 هزار تومانی شد. یکشنبه هر دلار آمریکا 310 تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت 18 به بهای 12 هزار و 700 تومان به کار خود پایان داد. این نخستین حضور دلار در کانال 12 هزاری در سال 98 بود. افت 3.2 درصدی امروز نرخ ارز سنگین‌ترین کاهش روزانه در خرداد ماه بود و بازدهی دلار از ابتدای سال را به منفی 3.42 درصد رساند. پیش از این در تاریخ 28 اردیبهشت شاخص ارزی کشور بیش از 3.4 درصد کاهش قیمت یافته بود.

زمان اعلام نرخ جديد حمل‌ونقل جاده‌ای

Submitted by admin on

خبرگزاری صداوسیما: داریوش امانی؛ معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری تصریح کرد: این مصوبه ابهاماتی دارد که در حال بررسی و رفع آن‌ها هستیم. به گفته وی در بحث اضافه دریافت کمیسیون از رانندگان با هزار و 850 شرکت متخلف برخورد شده است و 230 شرکت حمل و نقل تعطیلی یک تا چند ماهه داشته اند.

امانی گسترش شرکت‌های تعاونی در زمینه حمل بار را از جمله سیاست‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: هم اکنون 170 شرکت تعاونی در این زمینه در کشور در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها

جهت‌گیری سازمان حمایت در تعیین قیمت

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: براساس مقررات جاری، خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومانی، توسط شورای رقابت تعیین قیمت می‌شوند و قیمت‌گذاری محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان نیز با خودروسازان است. پیش از بازگشت تحریم‌ها، خودروسازان با اینکه نسبت به نحوه قیمت‌گذاری شورای رقابت اعتراض داشتند، با این حال به نوعی خود را با شرایط موجود هماهنگ کرده بودند.

افزایش ۱۳ درصدی نرخ شیرخام

Submitted by admin on

دنیای بورس: با توجه به نوسان‌های نرخ ارز و در نتیجه افزایش قیمت نهاده‌های دامی، براساس توافق انجام شده با شرکت‌ها یلبنی طرف قرارداد شرکت، نرخ پایه فروش شیرخام از ابتدای مردادماه سال جاری تا پایان سال 97 به میزان 13 درصد از 1500 تومان به 1700 تومان تغییر یافت.

قیمت پایه جدید 12 محصول پالایشی اعلام شد

Submitted by admin on

دنیای بورس: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با ارسال نامه دیروز سوم شهریور به مدیران شرکت‌های پالایشگاهی ، قیمت پایه 12 محصول قابل عرضه در بورس کالا را تا اطلاع ثانونی تعیین و اعلام کرد. این قیمت‌ها بدون محاسبه مالیات و عوارض بر ارزش افزوده است.

برچسب‌ها

موافقت با افزایش 9 درصدی قیمت روغن موتور

Submitted by admin on

 دنیای بورس: همزمان با بررسی لیست کالاهایی که باید در مورد افزایش نرخ آن‌ها نرخ‌گذار نظر دهد، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در جدیدترین تصمیم با افزایش ۹ درصدی قیمت روغن موتور موافقت و برای اجرا ابلاغ کرد.

در پی سرازیری موج نقدینگی و نوسان ارزی که از ماه‌های پایانی سال گذشته وارد مرحله جدیدی شد، انتظارات برای افزایش قیمت‌ها در همه صنایع جدی شد؛ به طوریکه در بیش‌تر صنایع و کالا این افزایش نرخ قابل رصد و پیگیری است.

افزایش 20 درصدی نرخ کرایه حمل نفتکش‌ها

Submitted by admin on

 روابط عمومی: با موافقت وزیر نفت نرخ کرایه حمل نفتکش‌های تحت پیمان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از اول تیرماه امسال به میزان 20.2 درصد افزایش یافت. با توجه به مشکلات بخش حمل‌ونقل جاده ای فرآورده‌های نفتی موضوع افزایش نرخ حمل کرایه مورد بررسی قرار گرفت که با موافقت وزیر نفت به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نرخ رشد 9 ماهه سال جاری 11.6 درصد

Submitted by admin on

 روابط عمومی بانک مرکزی: معاون اقتصادی این بانک نرخ رشد 9 ماهه سال جاری را 11.6 درصد اعلام کرد و گفت: رشد تولید ناخالص داخلی در 9 ماهه اول سال جاری روند صعودی داشته است. این رقم در فصل اول سال جاری به قیمت‌های ثابت سال 1390، معادل 7.4 درصد است. نرخ رشد در فصل دوم به 11.9 درصد رسیده و این نرخ در فصل سوم به 15.7 درصد افزایش پیدا کرده است.

احتمال افزایش 10.5 درصدی نرخ شخص ثالث

Submitted by admin on

بیمه مرکزی: شرکت بیمه «حکمت صبا» با حضور عبدالناصر همتی فرماندهان ارتش و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی رسما فعالیت خود را آغاز کرد. رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست از کمک 850 میلیارد تومانی صنعت بیمه در سال جاری به دو نهاد وزارت بهداشت و نیروی انتظامی خبر داد و به سهم بالای ضریب خسارت بیمه درمان اشاره کرد و گفت: ضریب خسارت حدود 100 درصدی بیمه درمان تکمیلی در صورتی که اصلاح نشود، به پاشنه آشیل صنعت بیمه تبدیل خواهد شد.

Subscribe to نرخ