سخنان جهانگیری | تصمیمات جدید در انتظار قیمت آب است؟

Submitted by admin on

به گزارش  «دنیای بورس» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری بعداز ظهر امروز (شنبه) در نشست با مدیران ارشد وزارت نیرو با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان تاکید کرد: این جلسات و قطعنامه هایی که در ادامه آن صادر می شود، نقش تعیین کننده ای ندارند و کشور ما که سخت ترین فشارهای ناشی از تحریم ها را در ابعاد مختلف انرژی، تجارت، حمل و نقل و بانکی تحمل کرده ارزشی برای آن قائل نیست و این قطعنامه ها تاثیر جدی بر شرایط کشور نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نخستین شفاف سازی از بودجه 99/ قیمت دلار چقدر تعیین میشود؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی‌که امروز از بودجه سال ۱۳۹۹ رونمایی می شود، رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین اطلاعات از سند مالی دولت را ارائه کرد. یکی از ارقام مورد اشاره نرخ ارز بودجه در سال ۹۹ است که ترکیبی از نرخ ارز نیمایی و نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رقم کلی منابع و مصارف دولت در بودجه سال آینده به رقم ۴۸۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به رقم اصلاحی بودجه سال‌جاری ۲۵ درصد بیشتر است.

برچسب‌ها

نخستین نیاز طرح‌های توسعه‌ای مس

Submitted by admin on

منصور محبی پورکانی/ مدیر طرح جامع آب شرکت ملی مس

شرکت مس نه تنها برای کارخانه‌های موجود بلکه برای طرح‌های توسعه‌ای‌اش که در حال اجرا و بهره‌برداری است، نیاز به آب داشته و برای تامین آب مورد نیاز این پروژه‌ها در نقطه سر به سری قرار دارد. این شرکت علاوه بر استراتژی صرفه‌جویی آب در واحدهای تولیدی خود به دنبال تامین آب از روش‌های دیگر است.

برچسب‌ها

واکنش مدیرعامل « فولاد » به تهدید آب

Submitted by admin on

مدیرعامل فولادمبارکه شایعه مربوط به اثر کمبود آب در توقف خطوط تولید در تابستان را رد کرد و گفت: تولید شرکت با تهدید جدی به‌دلیل کمبود آب مواجه نیست و تغییر محسوسی در پیش‌بینی سود صورت نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

راهکارهای تامین آب « فولاد »

Submitted by admin on

شورای امنیت در هفته گذشته جلسه‌ای ۲ روزه با عنوان امنیت آب و بحران آن در فلات مرکزی داشت که خروجی این جلسه به‌طور رسمی اعلام نشده است. البته خبرها از افزایش 16 برابری قیمت آب صنایع فولاد حکایت دارد. مختار بخشیان؛ معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در این خصوص به روابط عمومی می‌گوید: شرکت‌های فولادسازی ناحیه اصفهان در سال ۹۷ در حال برنامه‌ریزی کاهش تولید برخی محصول‌ها به‌منظور مدیریت کمبود آب هستند اما فولاد مبارکه هیچ برنامه‌ای برای کاهش تولید ندارد.

واکنش « فولاد » به افزایش بهای آب

Submitted by admin on

همسو با اعتراض کشاورزان به مساله حقآبه کشاورزان در استان اصفهان، حال برخی گزارش‌ها خبر از احتمال افزایش 16 برابری نرخ آب برای مصارف شرکت‌های فولادی استان اصفهان می‌دهد. در واکنش به این اتفاق معاون اقتصادی و مالی فولادمبارکه تاکید دارد اثر افزایش چند برابری قیمت هر متر آب در هزینه‌های سال جاری شرکت جبران می‌شود.

طرحی نو در اصلاح قیمت سوخت

Submitted by admin on

جمعی از اقتصاددانان*

اگر قیمت بنزین شناور می‌بود، یعنی روزانه بر مبنای فرمولی از قیمت بین‌المللی بنزین و نرخ دلار بازار آزاد قیمت‌گذاری می‌شد، هرچند سال یکبار نیاز به اصلاح بزرگ قیمتی نبود.

کش و قوس تعیین قیمت حامل‌های انرژی

Submitted by admin on

اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه امسال هم در حالی مطرح شده که رییس سازمان برنامه و بودجه هم دیروز در نشست خبری آن را قطعی نمی‌داند و می‌گوید: در خصوص افزایش قیمت بنزین عنوان فعلا برنامه‌ای مشخص نیست و هر گونه تصمیمی در این خصوص اطلاع‌رسانی و اعلام می‌شود.

Subscribe to آب