تغییر تعداد تراکنش‌های مشکوک + اقدام جدید بانک مرکزی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، بانک مرکزی اعلام کرد: آمار تراکنش‌های مشکوک بیش از ۸۵ درصد کاهش یافته است. روابط عمومی بانک مرکزی در پیامی توییتری از کاهش آمار تراکنش‌های مشکوک خبر داد و نوشت: «‌پس از گذشت یک سال از اجرای رمز دوم پویا، آمار حکایت از موفقیت بزرگ بانک مرکزی و سیستم بانکی در مبارزه با کلاهبرداری اینترنتی و فیشینگ دارد. آمار تراکنش‌های مشکوک بیش از ۸۵ درصد کاهش یافته است.»

برچسب‌ها

تراکنش‌های شاپرکی در آذرماه| دو بانک بورسی در صدر

Submitted by admin on

به گزارش  «دنیای بورس» به نقل از ایبِنا، براساس جدیدترین گزارش وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک در آذر ماه بالغ بر دو میلیارد و ۲۵۹ میلیون تراکنش به ارزش دو هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال انجام شده که میزان و مبلغ تراکنش‌ها نسبت به آبان ماه رشد داشته و سهم دستگاه کارتخوان به‌عنوان ابزار رایج شبکه پرداخت الکترونیک حدود ۸۸درصد از تمام تعداد تراکنش‌ها بوده که نشان از استفاده گسترده شهروندان از این ابزار پذیرش دارد.

برچسب‌ها

سهم تراکنش PSP‌ها در مهرماه

Submitted by admin on

ماهنامه پیوست: طبق آمار منتشر شده از سوی شاپرک، تعداد تراکنش‌های انجام شده روی شاپرک در مهرماه گذشته نسبت به ماه ماقبل از آن ۱.۶۰ درصد کاهش یافت اما از نظر تعداد ۱.۱۸ درصد افزایش یافت.

جزییات اعمال محدودیت تراکنش‎های بانکی

Submitted by admin on

ایبنا: ناصر حکیمی درباره اعمال محدودیت تراکنش‌های کارتی اظهار کرد: نکته اصلی این است که با تغییرات سقف تراکنش‌های بانکی هیچ محدودیتی برای زندگی مردم ایجاد نشده و تنها بانک مرکزی با این مهم، یک انتظام بخشی در ابزارهای پرداخت براساس کاربرد آن اعمال کرده است تا مردم به نسبت کاربرد هر یک از ابزارهای بانکی و پرداخت از خدمات آن برخوردار شوند.

الزام‌های تراکنش‌های مالی بانک‌ها

Submitted by admin on

بانک مرکزی: عبدالناصر همتی در بخشنامه ارسالی تاکید کرده است، اخیرا تخطی از مفاد بخشنامه‌های بانک مرکزی به بهانه درخواست مشتریان در برخی بانک‌ها مشاهده شده که ضمن ایجاد مزیت رقابتی ناسالم ناشی از عدم رعایت مقررات، باعث آشفتگی و اختلال در بازارها شده و بستری برای تسهیل عملیات سوداگرانه و سفته بازی ایجاد کرده است. براین اساس ضمن تاکید بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه‌های بانک مرکزی، لازم است تغییرات لازم با اولویت آنی اجرایی شده و بر رعایت دقیق آن نظارت به عمل آید.

رویکرد ‌ PSPها بعد از حذف کارمزد

Submitted by admin on

ایبِنا: بانک مرکزی در تاریخ ۱۴ تیرماه بخشنامه‌ای را به شبکه بانکی ابلاغ کرد که بر اساس آن، انجام تمام تراکنش‌های فاقد رمزنگاری از مبدا و مقصد از تاریخ ۲۰ خردادماه مشمول جریمه‌شده و این جریمه پرداخت نکردن کارمزد به این‌گونه تراکنش‌ها است. در حال حاضر تنها تراکنش‌های بستر کدهای USSD و IVR (تلفن‌بانک) فاقد رمزنگاری از مبدا تا مقصد هستند. ازاین‌رو از ۲۰ خردادماه دیگر کارمزدی به این‌گونه تراکنش‌ها تعلق نمی‌گیرد.

« پرداخت » در جایگاه نخست تراکنش

Submitted by admin on

براساس گزارش شاپرک، به پرداخت ملت با سهم ۲۱.۲۰ درصدی از تعداد و سهم ۲۵.۲۳ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها در اسفند ۹۶ همچنان بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو سهم قرار گرفته است.

حل مشکل واریز مبالغ تراکنش کارتخوان‌ها؟

Submitted by admin on

به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی، درباره افزایش زمان واریز وجوه پس از تراکنش با دستگاه‌های پوز گفت: در راستای رفع مشکلات مردم در خصوص تاخیر در واریز وجوه با استفاده از تراکنش با دستگاه پوز، پیگیری‌ها انجام شده است که با توجه به مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی، بحث تاخیر در واریز وجوه با استفاده از تراکنش با دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی منتفی شد.

برچسب‌ها

واکنش « آپ » به محدودیت‌ کدهای دستوری

Submitted by admin on

از دید حامد منصوری علی‌رغم دغدغه‌هایی که از ابتدا درباره استفاده از کدهای دستوری وجود داشت، نهادهای ناظر با هدف ایجاد و تقویت فرهنگ استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک تمرکز را بر مدیریت ریسک‌ها قرار دادند تا برخی شرکت‌های پرداخت الکترونیک بتوانند با سرمایه‌گذاری و معرفی هر چه بیشتر ابزارها، جامعه را به سمت اعتماد و استفاده بیشتر از روش‌های پرداخت الکترونیک سوق دهند.

مقررات جدید مبادلات پولی بین بانکی

Submitted by admin on

سیاست‌گذار پولی در این رابطه اعلام کرده است که به منظور اعمال کنترل دقیق بر مبادلات پولی بین بانکی، فراهم آوردن زمان و امکانات لازم برای رهگیری تراکنش‌ها، جلوگیری از انجام انتقالات مشکوک به کلاهبرداری و پولشویی و از میان برداشتن زمینه سوء‌استفاده از زیرساخت‌های پرداخت و تسویه برای فعالیت‌های سوداگرانه، تغییراتی در سامانه‌های بین بانکی ایجاد شد.

جزئیات تغییرات اعمال شده

Subscribe to تراکنش بانکی