همه چیز درباره مسدود شدن حساب بانکی در مالزی

Submitted by admin on

یورونیوز: تاکنون دو بانک‌ مالزی به تبعیت از تحریم‌های پولی و مالی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، مسدود کردن حساب‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی ایرانی را آغاز کرده‌اند.

با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی و مالزی طی یک سال گذشته همچنان در سطحی بالا برقرار بوده، مشخص نیست که اقدام اخیر دو بانک سی‌آی‌ام‌بی و آر‌اِچ‌بی در مسدود کردن حساب‌های ایرانیان تحت تاثیر افشاء کمک مالزی به فروش نفت ایران است یا خیر، رخدادی که موجب اعلام هشدار جدی ایالات متحده به کوالالامپور شد.

فعالیت دوباره شعب خارجی « وبملت »

Submitted by admin on

بعد از برجام روابط بین المللی نظام بانکی با کارگزاران و بانک‌های خارج از کشور رو به بهبود حرکت کرد و تعداد زیادی از بانک‌هایی که قبلا با سیستم بانکی فعالیت می‌کردند، روابط دوباره‌ای را آغاز کردند.

نظام بانکی به لحاظ انجام فعالیت‌های بین‌‎المللی وضعیت به مراتب مساعدتری نسبت به دوره قبل از برجام دارد، ولی مشکلی که همچنان وجود دارد اینکه به نظر می‌رسد بانک‌های بزرگ نیاز دارند فرصت بیشتری برای تحلیل عواقب و تبعات ایجاد رابطه دوباره با نظام بانکی ایران را داشته باشند.

امضای تفاهم‌نامه ایرانول و پتروناس

Submitted by admin on

انتقال دانش فنی

عیسی اسحاقی؛ مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در حاشیه  بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به این مطلب گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده شرکت پتروناس که جزء شرکت‌های برتر دنیا در تولید انواع روانکار است و تائیدیه برخی از بهترین خودروسازان جهان را داراست، با انتقال دانش فنی و تکنولوژی در تولید انواع روانکارهای با کیفیت و استانداردهای جهانی با ایرانول همکاری می‌کند.

سیاست ایرانول

سقوط قیمت روغن پالم به کف 8ماهه

Submitted by admin on

قیمت روغن پالم در پر حجم‌ترین قرارداد بورس ابزار مشتقه مالزی در روز جاری کمتر از یک دلار کاهش یافت و به 567 دلار رسید که این پایین‌ترین قیمت از آگوست سال گذشته تاکنون به حساب می‌آید. قیمت روغن پالم در این بازار از رقم ثبت شده 723 دلار در 15 دسامبر 2016 تاکنون بیش از 21 درصد کاهش یافته است.

تفاهم بانکی ایران و مالزی

Submitted by admin on

بانک مرکزی: در سی‌امین نشست شورای عالی هیات خدمات مالی اسلامی، علاوه بر تایید و انتشار عمومی نوزدهمین استاندارد هیات خدمات مالی اسلامی ((IFSB «الزامات افشا و شفافیت در ابزارهای بازار سرمایه اسلامی»، گزارش عملکرد آی.اف.اس.بی درباره برنامه راهبردی آن سازمان از حیث مواردی چون شمار استانداردها و اسناد منتشر شده، کمک‌های فنی به اعضا، برگزاری کارگاه های آموزشی، اجرای استانداردها در کشورهای عضو و نتایج سنجش میزان رضایت‌مندی اعضا از عملکرد سازمان تایید و مقرر شد این گزارش در نشست مجمع عمومی ارایه شود.

همکاری بانک‌های ایرانی و مالزیایی

Submitted by admin on

همکاری با مالزی

روابط عمومی بانک مرکزی: غلامعلی کامیاب در این دیدار اظهار کرد: از اشتیاق بانک‌های مالزیایی برای افتتاح حساب به رینگیت (واحد پول مالزی) برای بانک‌های تجاری ایران استقبال می‌کنیم و در صورت نیاز می‌توان در نقل و انتقالات ارز از یوان چین و یا ین ژاپن نیز بهره گرفت. به گفته وی اکنون بانک های ایرانی به سیستم تسویه یورو متصل و انجام معاملات با بانک های اروپایی امکان پذیر شده است و ایران از همکاری متقابل با بانک های مالزیایی استقبال می کند.

Subscribe to مالزی