فرانسه: ایران باید فوراً به تعهدات برجامی پایبند شود!

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، فارس نوشت: وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با همتای اماراتی خود گفته ایران باید فوراً به تعهدات هسته‌ای خود در توافق «برجام» پایبند شود.

«ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش در عمل به وعده‌های خود بعد از خروج آمریکا از برجام ناکام مانده شامگاه پنجشنبه (دوم بهمن/ ۲۱ ژانویه) از ایران خواست «فوراً» به تعهدات خود در این توافق پایبند شود. 

برچسب‌ها

ماکرون: فرانسه به خاطر کرونا از فردا تعطیل است

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از تسنیم، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته است:

  • سرعت شیوع کرونا در موج فعلی بسیار بیشتر از انتظاراتمان است.
  • تمام کشور و تمام فعالیتهای اقتصادی آن از جمعه تعطیل خواهد شد.
  • سعی بر از سر گرفتن فعالیتهای اقتصادی از منازل خواهد بود.

برچسب‌ها

فرجام برجام| رویترز: اروپا از مکانیزم ماشه استفاده میکند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز مدعی شد که تروئیکای اروپایی تصمیم گرفته‌اند مکانیزم ماشه را برای حل و فصل آنچه که اختلافات موجود در برجام خوانده‌اند، فعال کنند.

ماموریت اقتصادی دیپلمات

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: در ادامه رایزنی‌های فشرده ایران و فرانسه برای دستیابی به راهی که به ادامه حیات برجام منجر شود، امروز، قرار است عباس عراقچی، دیپلمات ارشد ایرانی در راس یک هیات اقتصادی با مقامات فرانسوی مذاکره کند. این مذاکره در شرایطی برگزار می‌شود که محمد‌جواد ظریف دیروز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تا روز پنج‌شنبه توافقی بین ایران و اروپا حاصل نشود، ایران گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای خود را برخواهد داشت.

برچسب‌ها

ابعاد همکاری ایران و فرانسه در تولید تایر

Submitted by admin on

دنیای بورس: این تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و فنی، بین اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه و گروه صنعتی بارز در حاشیه دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست منعقد شد. پرویز اخوان؛ مدیرعامل گروه صنعتی بارز می‌گوید: هدف کلان گروه صنعتی بارز تولید بیش از ۱۰ میلیون تن حلقه تایر در سال و کسب سهم ۴۵ درصدی بازار تایر تعویضی رادیال سواری و باری است.

برچسب‌ها

ادعای توقف کمک بانک دولتی فرانسه به ایران

Submitted by admin on

رویترز: بانک دولتی بی پی آی فرنس طرح خود در کمک به شرکت‌های فرانسوی برای معامله با ایران در مقابل تحریم های ایالات متحده علیه تهران را متوقف کرد. این بانک در اوایل سال جاری گفته بود روی پروژه ای برای تأمین مالی شرکت های فرانسوی که می خواهند علی رغم تحریم های ایالات متحده به ایران کالا صادر کنند،کار می کند.این بانک برای صادرات کالاها و خدمات فرانسوی به خریداران ایرانی به وسیله یورو ضمانت ایجاد می کرد.

برچسب‌ها

تولید تندر-۹۰ در کما

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: ‌یکی از مدیران خودروساز در گفت‌و‌گو با «دنیای‌اقتصاد» تاکید دارد با وجود ادعای برخی از رسانه‌های خارجی، این دو شرکت هنوز به شرکای ایرانی خود، قطع همکاری را به‌طور رسمی اعلام نکرده‌اند.

برچسب‌ها

خودروسازان آلمانی‌ در ایران نمی‌مانند؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: دقیقا پس از اینکه از نزدیک یک هفته از اعمال دور اول تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران می‌گذرد که خودروسازان جزو نخستین صنایعی هستند که بیشترین فشار را از این ناحیه تحمل می‌کنند. در نخستین اقدام‌های سوء، تهدید و کناره‌گیری شرکای خارجی خودروسازان همچون پژو و دایملر  با وجود قراردادهای رسمی بود که در بیانیه‌های جداگانه‌ای رسما از توقف فعالیت‌ها در ایران خبر دادند.

مخالفت آمریکا با ماندن خودروسازان فرانسوی در ایران

Submitted by admin on

دنیای بورس: آن طور که برونو له مایر؛ وزیر دارایی فرانسه به روزنامه «فیگارو» گفته آمریکا درخواست فرانسه برای معافیت شرکت‌های این کشور از تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده است. به گفته وی فرانسه اخیرا پاسخ منفی استیو منوچین؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا را درباره معافیت شرکت‌های فرانسوی از تحریم‌ها علیه ایران، دریافت کرده است. کمتر از دو ماه پیش بود که با اعلام دونالد ترامپ؛ ریاست‌جمهوری آمریکا این کشور از برجام خارج شد تا به تبع آن، تحریم‌های مرتبط با صنعت خودرو، از نیمه مردادماه امسال بازگردند.

توقف فعالیت بیمه اتکایی فرانسه در ایران

Submitted by admin on

بی‌بی‌سی: شرکت اسکور-اس‌ای که یک شرکت بیمه اتکایی فرانسوی است گفته است که از امضای قراردادهای جدید یا تجدید قراردادهای موجود در ایران خودداری خواهد کرد. این شرکت تحریم آمریکا علیه ایران را دلیل اتخاذ این تصمیم عنوان کرده است.

اسکور در بیانیه خود گفته است: با توجه به شرایط کنونی، ما در نظر نداریم قرارداد جدیدی را در ایران امضا یا قراردادهای کنونی را تمدید کنیم.

Subscribe to فرانسه