ابعاد همکاری ایران و فرانسه در تولید تایر

09:17 - 1400/01/21
فعالان صنعت تایر در ایران و فرانسه تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن دانش فنی و تجربه صنایع اروپایی در زمینه تولید تایر به کشور منتقل می‌شود.

دنیای بورس: این تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و فنی، بین اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه و گروه صنعتی بارز در حاشیه دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست منعقد شد. پرویز اخوان؛ مدیرعامل گروه صنعتی بارز می‌گوید: هدف کلان گروه صنعتی بارز تولید بیش از ۱۰ میلیون تن حلقه تایر در سال و کسب سهم ۴۵ درصدی بازار تایر تعویضی رادیال سواری و باری است.

کسب سهم بازار تایر تجهیزی تا ۴۰ درصد، تولید ۲۹ محصول جدید، صادرات ۲۵ درصدی تمامی محصول‌های تولیدی و دریافت تندیس زرین تعالی، از دیگر اهداف گروه صنعتی بارز است.

اخوان با بیان اینکه اخیرا در توافقی با شرکت ایکاپ، برای ماشین‌های پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱، تاییدیه استاندارد گرفتیم، افزود: استاندارد روز اروپا (E- mark) در حوزه تایر که از شرکت پژو فرانسه اخذ شد، عامل اصلی ترغیب اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه برای عقد این تفاهم نامه بود.

افزایش سطح کیفیت و توان فناوری، توسعه صادرات، سرآمدی عملیاتی، ایجاد حاکمیت در بازار از طریق توزیع متوازن و حفظ همکاری با خودروسازان به ویژه خودروسازان فرانسوی مانند رنو و پژو، از جمله مهم ترین راهبردهای گروه صنعتی بارز است.

دنیس وایان (Dennis Vayan)؛ رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه هم با بیان داریم در زمینه انتقال دانش و آموزش نیروها در ایران اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: این اتحادیه در نظر دارد دانش بازیافت لاستیک را نیز به گروه صنعتی بارز منتقل کند. به گفته وی با توجه به اهمیت مولفه‌های زیست محیطی در حوزه تولید، آمادگی داریم به گروه صنعتی بارز در کاهش بازیافت لاستیک و پلاستیک کمک کنیم.

تولید گروه صنعتی بارز در سال ۹۶، ۹۱ هزار تن بود که میزان فروش شرکت را به هزار میلیارد تومان رساند. سهم گروه بارز از بازار تایر سواری در ایران ۲۵ درصد است؛ در سه سال اخیر هر سال ۱۰هزار تن به میزان تولید این گروه اضافه شد.

به گفته مازیار روغنی؛ مدیر کل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز از جمله اهداف این شرکت گسترش بازارهای صادراتی است؛ این مجموعه سال گذشته نزدیک به ۷ میلیون دلار تایر صادر کرد و امسال نیز برنامه‌ریزی کرده صادراتش به ۱۲ میلیون دلار برسد.