تحلیل سهام | تداوم نااطمینانی ها در بورس؟

Submitted by admin on

فروشندگان سودهای درصدی بورس
به گزارش «دنیای بورس» دنیای‌اقتصاد نوشت: در روزی که شاخص کل بورس تهران با اهرم سهام بزرگ توانست رشدی یک درصدی را ثبت کند، شاهد تقویت خرید حقوقی‌ها بود.

در این روز بورس تهران پس از چند روز ثبت آمار خالص خرید به سمت سرمایه‌گذاران خرد، بار دیگر کفه ترازوی عرضه و تقاضا را به طرف سرمایه‌گذاران حقوقی سنگین کرد. همین امر سبب شد سرمایه‌گذاران حقیقی به‌طور خالص ۲۳۷ میلیارد تومان از سهام خود را به حقوقی‌ها بفروشند.

پیش بینی بورس امروز | دو نکته مهم

Submitted by admin on

دنیای بورس | روند روز گذشته بازار سرمایه همچنان حکایت از هیجان بالا و ریسک گریزی سرمایه گذاران دارد. صف‌های خریدی که در ابتدای بازار تشکیل شده بود، به تدریج عرضه شد؛ همین مسئله باعث شد سهامداران خرد نیز از ترس ریزش دوباره شاخص‌کل و گرفتار شدن در صف‌های فروش، سهام خود را عرضه کنند. در نتیجه صف خرید بسیاری از نمادها در میانه بازار به صف فروش تبدیل شد.

حتی گروهی از سهامداران که در صف خرید موفق به خرید برخی سهام شده بودند، در محدوده منفی همان سهام را دوباره فروختند! در این میان دو نکته مهم وجود دارد.

بورس سیاسی! | توصیه های جدی به سهامداران

Submitted by admin on
  • علیرضا تاجبر | کارشناس بازار سرمایه

بازار سرمایه کشور سیاسی شده و متاسفانه چند متولی پیدا کرده است. در حال حاضر خیلی از دستگاه‌ها ادعای تولی‌گری بازار را دارند در حالی که در قانون، متولی بازار سهام به صراحت مشخص است. اکنون بازار سرمایه چاشنی سیاسی پیدا کرده و این مساله باعث واکنش بیش از حد و ریزش‌های فراتر از انتظار شده است.

هر چند بهانه‌هایی از جمله قیمت‌گذاری دستوری در حوزه فولاد هم مطرح بود اما چنین مواردی نباید سبب این حد از ریزش در بازار سهام می‌شد.

برچسب‌ها

تحلیل سهام | بورسِ هیجانی آرام نمیشیند!

Submitted by admin on

دنیای بورس | شاخص امروز با رشد 25 هزار واحدی از کف کانال 1.2 میلیون واحد فاصله گرفت و دومین روز هفته را در مسیر صعودی پشت سر گذاشت. امروز نمادهای بزرگ شاهد تقاضای خرید بودند. در واقع حقوقی‌ها امروز را همانند روزهای قبل هیجانی ورود میکنند و البته سیکل تاریخی بازار نشان داده که هیجانی از بازار خارج می‌شوند. 

موتور تقویت کننده رشد بورس

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: گزارش عملکرد دوره‌ای شرکت‌های بورسی در فصل پاییز روی سامانه کدال نشست. براساس این گزارش‌ها، گروه‌های کالایی و صادرکننده شرایط مطلوبی را تصویر کردند و طلایی‌ترین فصل عملکرد را به‌دلیل ترکیب ریال ضعیف و قیمت‌های جهانی مطلوب، رقم زدند. خودرویی‌ها اما باز هم گزارش‌های چندان امیدوارکننده‌ای روانه سامانه کدال نکردند.

برچسب‌ها

پیش بینی بورس | چه روندی در انتظار بازار سهام است

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، در این ستون ما پرسش‌ها و مشکلات شما را در حوزه بازار سهام و... با مسوولان، وکلا یا کارشناسان حوزه بازار و سرمایه در میان می‌گذاریم و پاسخ‌های آنها را به سوالات، مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده از سمت شما منتشر می‌کنیم.

سوال: با توجه به صعودی شدن قیمت‌ها، چه وضعیتی در انتظار بازار سهام است؟ آیا ریزش متوقف شده است؟

بورس چگونه به روز کاری خود پایان میدهد

Submitted by admin on

خبر آخر: درحالی که شاخص بورس تا ساعت 11 با افزایش 31 هزار واحدی روبه رو شده که از همان ساعت ابتدای معاملات بر شدت تقاضاها افزوده شد.

به گزارش «دنیای بورس»، اقتصادنیوز نوشت: درِ بورس هنوز بر پاشنه نزول می‌چرخد اما با این حال دو علامت امیدوارکننده ضعیف در بازار دیده می‌شود که کورسوی امیدی برای خروج بورس از بحران ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

حتما بخوانید: توصیه مهم به سهامداران

Submitted by admin on

حمید میرمعینی، یک کارشناس بورس با اعلام تعجب از سهامدارانی که سهم‌های ارزنده، خود را در صف فروش قرار داده‌اند، در یک گفت‌وگوی اختصاصی با «دنیای بورس» تأکید کرد: افرادی که این سهم‌ها را امروز با قیمت پایین برای فروش عرضه می‌کنند، به‌زودی، پشیمان خواهند شد. به گفته حمید میر معینی، به‌زودی، وضعیت بازار سرمایه، تغییر خواهد کرد و روزهای مثبت بورس از راه خواهد رسید.

Subscribe to بازارسهام