توصیه اقتصادی به دولت آینده: نهادها را از چتر معافیت مالیاتی خارج کنید

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، محمد وصال بر این باور است که هر دولتی بر سر کار بیاید طبیعتا باید هزینه‌های خود را تامین کند و در وضعیت کسری بودجه نگاه دولت به افزایش مالیات است.

این استاد دانشگاه با بیان چالش اصلی دولت آینده در حوزه سیاست‌های مالیاتی، راهکار کم‌هزینه در این زمینه را نیز مطرح کرد.

وصال یکی از الزامات سیاست مالیاتی دولت چهاردهم را تعریف پایه‌های جدید مالیاتی بدون فشار بر گروه مزد و حقوق‌بگیر می‌داند.

برچسب‌ها

بورس از مالیات بر عایدی معاف شد‌‌؛ دکتر کوپر 5 رقمی

Submitted by karkhane on

گفته می‌شود نمایندگان مجلس در اصلاح مالیات بر عایدی سرمایه که از سوی شورای نگهبان رد شده بود، بورس را از مالیات بر عایدی سرمایه معاف کردند.
طبق این مصوبه مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی و صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات نخواهد بود.

در انتهای هفته کاری گذشته در بازارهای جهانی نفت و اونس وضعیت آرامی را سپری کردند اما در مقابل مس از مرز 10 هزار دلار عبور کرد.

برچسب‌ها

وعده خاندوزی برای کاهش مالیات / کاهش اونس در بازارهای جهانی

Submitted by karkhane on

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفته لایحه ساماندهی تعطیلات تا پیش از پایان مجلس یازدهم به نتیجه می‌رسد.

قیمت اونس در بازارهای جهانی که تا بیش از ۲۴۴۰ دلار هم رشد داشت با افت شدید، عقب نشست و حوالی 2340 دلاری معاملات پایان هفته‌ای خود را تمام کرد.

با خبر واگذاری احتمالی باشگاه پرسپولیس این نماد در بازار سرمایه با خالص ورود سرمایه بیش از 2 میلیارد تومانی پول حقیقی مواجه شد تا احتمالا 5 بانک برای مالکیت این باشگاه اقدام کنند.

 


تنفس شاخص پس از رشد سنگین/ توقف دریافت مالیات علی الحساب دو درصدی

Submitted by karkhane on

البته با این رشد شاخص، بازار سرمایه، عملا به روزهای ابتدایی زمستان سال جاری رسیده است و بازدهی خاصی را برای فصل زمستان 1402 تا به اینجا رقم نزده است.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره عوارض صادرات مواد خام و نیمه‌خام گفت: "باتوجه به اینکه صادر کنندگانی که مشمول پرداخت عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه خام می‌شدند از پرداخت علی الحساب دو درصد به دلیل کمبود نقدینگی شکایت داشتند، مقرر شد ابلاغیه‌ای که در مهر ماه توسط سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران اجرا شده بود، از پانزدهم اسفند ماه، مالیات علی الحساب آن متوقف شود. "

برچسب‌ها

سُرنای بازنشستگی از سر گشاد زده شد

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، بعد از مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم توسعه مبنی بر افزایش سن بازنشستگی و اصلاحات پارامتریک، برخی کارشناسان معتقدند که دولت و مجلس دچار خطای مرحله‌ای شده‌اند.

به اعتقاد کارشناسان، آنچه موجب بحران صندوق‌های بازنشستگی شده، ساختار نظام حکمرانی حاکم بر صندوق‌ها است و اگر اصلاحات ساختاری انجام نشود، اصلاحات پارامتریک صرفا «مُسکن» است.

مهدی کرباسیان رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی و علی حیدری کارشناس و صاحبنظر در حوزه رفاه و تامین اجتماعی در گفت‌وگو با اکوایران، از مصوبه اخیر مجلس و عوامل بروز ناترازی صندوق‌ها می‌گویند.

نامه‌نگاری وزیر اقتصاد درباره طرح پرحاشیه مالیات بر عایدی سرمایه

Submitted by karkhane on

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار تسریع در تایید "طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی" در شورای نگهبان و "اعتبار زدایی از اسناد عادی و وکالتی" و تصویب "طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول" در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای توفیق حاکمیت در کنترل بازار سوداگرانه مسکن شده است.

سازوکار مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد / بیشترین مالیات در سال اول

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (16 بهمن)، ساز و کار اخذ مالیات از عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری را تعیین کردند.

 

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ماده 15 این طرح با 158 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده 15 طرح مذکور؛ یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (7) با 7 تبصره به این قانون الحاق می‌شود:

طرح مالیات بر عایدی سرمایه به نفع چه کسانی است؟

Submitted by karkhane on

یکی از مهم ترین روش‌های تأمین منابع دولت‌ها، دریافت مالیات از شهروندان است. اما چند سالی است مالیات بر عایدی سرمایه بر سر زبان‌ها افتاده است. این طرح در سال 1399 برای اولین بار در مجلس مطرح شد. مالیات بر عایدی سرمایه مالیاتی است که بر عایدی به میزان تفاوت قیمت فروش و خرید یک دارایی در هنگام فروش آن به‌دست می‌آید.

 

برچسب‌ها

پیش بینی بورس امروز 4 بهمن 1400 / زیر پای بازار سهام خالی شد

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس  امروز  –دوشنبه 4 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری قبل نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه نماگرهای بازار سهام سقوط کردند. شاخص کل کاهش 25 هزار و 254 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 5 هزار و 944 واحد ریزش کرد. شاخص کل فرابورس نیز 201 واحد پائین آمد.

 

Subscribe to مالیات