کاهش قیمت صادراتی فولاد در بازارهای چین

Submitted by admin on

با وجود افت قیمت بیشتر محصولات فولادی در بازار نقدی، قیمت این محصولات در معاملات آتی روندی روبه رشد را طی روز چهارشنبه در بازار آتی شانگهای در پیش گرفت.

هر تن نورد گرم فولادی در قراردادهای ماه می ‌بازار آتی شانگهای در معاملات امروز با رشدی 14 دلاری به 493 دلار رسید.

میلگرد فولادی نیز تحت قرارداد مشابه 11 دلار گران شد. قیمت این محصول در سطح 433 دلار گزارش می‌شود.

جهش 11 درصدی قیمت سنگ‌آهن در یک ماه

Submitted by admin on

پس از افزایش نسبتا ملموس قیمت محصولات فولادی از عصر روز سه‌شنبه تا صبح امروز ، معاملات این محصولات بعد از ظهر چهارشنبه زیر فشار قرار گرفت و همین امر بازار سنگ آهن را متاثر کرد. بنابر اعلام فعالان بازار فولاد چین، میلگرد و نورد گرم فولادی در بازار نقدی با افت قیمتی نزدیک به 3 دلار در هر تن مواجه شدند.

در پی این امر بازار نقدی سنگ‌آهن زیر فشار قرار گرفت و قیمت این محصول سیری نزولی را تجربه کرد. بر طبق گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی‌اف‌آر کینگدائو چین با افتی 56 سنتی در روز چهارشنبه به 73/9 دلار در هر تن رسید.

تداوم روند نزولی قیمت فولاد در چین

Submitted by admin on

با ورود به فصل سرد سال، تقاضا باری محصولات فولادی به ویژه میلگرد از سوی بخش زیرساخت و ساختمان روندی نزولی را تجربه می کند. در این میان اجرای منعطف برنامه کاهش زمیتانی تولید فولاد نیز باعث شده عرضه محضولات فولادی در مقایسه با سال گذشته سری صعودی را در در بازار داخلی چین تجربه کند و همین امر به افت قیمت ها دامن زده است.

وضعیت نگران‌کننده در بازار فولاد چین

Submitted by admin on

در پی کاهش ملموس قیمت فولاد در چین، کارخانه‌های تولید فولاد از طریق روی آوردن به مواد اولیه ارزان‌تر به ویژه سنگ‌آهن با عیار پایین درحال کاهش هزینه‌های خود هستند. با این وجود به نظر می‌رسد با توجه به آرام شدن روند رشد اقتصادی چین و تقویت ریسک‌های ناشی از جنگ تجاری آمریکا با این کشور، این واحدها در ماه‌های پیش‌رو وضعیت دشواری را تجربه خواهند کرد. به عقیده فعالان بازار فولاد، تنها راه بهبود وضعیت کنونی اجرای برنامه‌های تحریک اقتصادی از سوی پکن به حساب می‌آید.

تداوم عقبگرد قیمت‌‌ها در بازار فولاد چین

Submitted by admin on

همانگونه که روز گذشته عنوان شد، یک مقام آگاه در دولت چین اعلام کرد که وزارت محیط زیست قصد دارد در طرح کاهش زمستانی تولید صنایع آلاینده از جمله فولاد به مقامات استان‌های شمالی این احتیار را بدهد که بر اساس صلاح‌دید خود میزان کاهش تولید کارخانجات را تعیین کنند. این در حالی است که بر اساس پیش‌نویس طرح کاهش زمستانی تولید قرار بود تولیدکنندگان فولاد در استان‌های شمالی سطح تولید خود را در دوره اجرای این طرح به میزان 50 درصد پایین بیاروند. هنوز هیچ مقام رسمی در زمینه تغییر در طرح کاهش زمستانی تولید اظهار نظر نکرده است.

افت ملموس قیمت فولاد در بازار شانگهای

Submitted by admin on

امروز یک منبع آگاه در وزارت محیط زیست چین اعلام کرد این نهاد قصد دارد که به مقامات استانی در اجرای طرح کاهش زمستانی تولید صنایع آلاینده از جمله فولاد اختیار عمل بدهد اتا این طرح با انعطاف‌پذیری بیشتری به اجرا درآید. به گفته این مقام آگاه قرار است چهارچوب کلی در زمینه کاهش تولید از سوی وزارت محیط زیست تعیین شود اما شکل اجرای به استان‌ ها واگذار شود.

انتشار این خبر چشم اندز عرضه فولاد در چین را بهبود بخشید و به افت ملموس قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای منجر شد. روز گذشته قیمت میلگرد در این بازار به سقف دو هفته اخیر رسیده بود.

پایان اصلاح قیمت فولاد در چین

Submitted by admin on

در پی افزایش آلودگی هوا در مناطق صنعتی چین در ماه های اخیر، دولت این کشور در شهرهایی مانند تانگشان طرح کاهش تولید تابستانی را به اجرا گذاشت. در این طرح واحدهای آلاینده از جمله کارخانجات تولید فولاد به مدت شش هفته سطح تولید خود پایین آورند.

فولاد شانگهای پس از پنج روز صعودی شد

Submitted by admin on

پس از اصلاح قیمت در جلسات معاملات اخیر، از صبح امروز سطح خرید در بازار شانگهای بالا رفت و همین امر قیمت محصولات فولادی را در مسیر صعودی قرار داد. در این میان در حالی که قرار است از روز جمعه محدودیت‌‌های تولید فولاد در استان تانگشان لغو شود، شایعاتی در زمینه احتمال تمدید این محدودیت‌ها  به گوش رسید که این امر نیز در بهبود فضای بازار تاثیرگذار بود. هنوز مقمات دولتی این خبر را تایید نکرده اند.

میلگرد شانگهای برای پنجمین روز متوالی ارزان شد

Submitted by admin on

پس از جهش قیمت فولاد  در هفته های ماقبل، روند شناسایی سود در بازار شانگهای از اواخر هفته گذشته آغاز شد و همین امر بازار را زیر فشار قرار داد. در عین حال انتشار خبری در زمینه احتمال رفع برخی محدودیت‌های تولید در شهر تانگشان نیز به این روند دامن زد. به تبع این امر امروز بار دیگر معاملات میلگرد زیر فشار قرار گرفت اما نورد گرم توانست پا به محدوده مثبت بگذارد. در رالی اخیر جهش قیمت میلگرد بسیار شدیدتر از نورد گرم بود و همین امر نیز اصلاح قیمت شدیدتری را در معاملات این محصول در مقطع فعلی رقم زده است.

افت قیمت فولاد شانگهای در چهارمین روز متوالی

Submitted by admin on

در دو هفته منتهی به سه‌ شنبه گذشته محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای با جهش قیمتی ملموس مواجه شدند. انتشار پیش نویس طرح کاهش زمستانی تولید در صنایع آلاینده از جمله صنعت فولاد و انتشار شایعه‌‌ای در زمینه احتمال آغاز زودهنگام این برنامه در شهر تانگشان از دلایل رونق معاملات در هفته‌های اخیر بود. اقبال سرمایه‌گذاران به محصولات فولادی به ویژه میلگرد تا حدی بود که این محصول توانست از سقف 7 ساله خود در هفته گذشته عبور کند.

Subscribe to نورد گرم